اقتصادی

ایران؛ دومین صادرکننده محصولات شوینده در منطقه

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه تولید محصولات سلولزی از مصرف آن بیشتر است، گفت: ایران بعد از ترکیه بیشترین تولید و صادرات محصولات شوینده در منطقه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش روند بازار، عبدالرضا مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، صادرات سالانه محصولات شوینده را معادل ۱۸۰ تا ۲۲۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: ایران به لحاظ توان تولید و صادرات در بین کشورهای منطقه بعد از ترکیه رتبه دوم را دارد.

وی همچنین در پاسخ به اینکه مصرف محصولات شوینده و بهداشتی بعد از شیوع ویروس کرونا چقدر افزایش داشته است، اظهار کرد: هنوز آمارها جمع آوری نشده و عدد دقیقی از میزان افزایش مصرف و تولید این محصولات در دسترس نیست،‌ اما مصرف مایع دست شویی و صابون در بین محصولات شوینده بیشترین افزایش را داشته است.

دبیر انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران با بیان اینکه در زمینه محصولات شوینده هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد، گفت که در حال حاضر میزان تولید از مصرف بیشتر است.

مظفری در پایان خاطرنشان کرد که قیمت محصولات سلولزی افزایش قیمت نداشته و تا زمان مشخص شدن نرخ دستمزد و سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت هم افزایش نخواهد یافت.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا