اقتصادی

ایرانی ها بیش از هر ملیت دیگری در ترکیه خانه خریده اند

به مانند ماه های قبل، ایرانی ها بیش از هر ملیت دیگری در ترکیه خانه خریده اند.

روند بازار – به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، با وجود شیوع کرونا در ترکیه،  تمایل اتباع خارجی برای خرید خانه در ترکیه افزایش داشته است؛ به گونه ای که طبق اعلام مرکز آمار این کشور،  در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر، میزان خرید خانه توسط اتباع خارجی با هدف اخذ اقامت و شهروندی ترکیه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶.۱ درصد افزایش داشته و به ۵۲۶۹ واحد رسیده است.

استانبول محبوب ترین شهر برای خرید خانه توسط اتباع خارجی بوده و طی این مدت ۲۳۷۰ مورد از کل معاملات مسکن صورت گرفته توسط اتباع خارجی مربوط به این شهر بوده است. پس از استانبول نیز شهرهای آنتالیا با ۱۰۱۸ مورد و آنکارا با ۳۴۷ مورد، محبوب ترین شهرها برای خرید خانه در ترکیه توسط اتباع خارجی بوده اند. 

به گفته مرکز آمار ترکیه، طی این مدت اتباع ایرانی با خرید ۹۰۸ واحد خانه بزرگ‌ترین گروه خریدار خارجی مسکن ترکیه بوده‌اند و عراقی ها، روس ها، آذربایجانی ها افغان ها در رده های بعدی قرار گرفته اند. 

آلتان الماس- مدیر بخش سرمایه گذاری و توسعه موسسه کاناتدر – گفت: تمایل بالای اتباع خارجی برای خرید ملک در ترکیه نشان می دهد که این کشور به یک رقیب برای کشورهای اروپایی حوزه مدیترانه تبدیل شده است. نسبت به اینکه روند فعلی در آینده تداوم داشته باشد خوشبین هستیم. 

در مجموع ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر امسال ۱۳۶ هزار و ۷۴۴ مورد فروش ملک در ترکیه به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶.۵ درصد کاهش پیدا کرده است. ۱۰۸ هزار و ۴۲۱ خانه از خانه های فوق نوساز بوده اند.

طبق قوانین جدید، اتباع خارجی با خرید خانه‌ای به ارزش ۲۵۰ هزار دلار و بالاتر می‌توانند شهروندی و تابعیت ترکیه را به دست آورند.  از زمان تصویب این قانون، خرید خانه توسط خارجی‌ها رونق زیادی گرفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا