سیاسی

ایران بدون تضمین امضا نمی‌کند/ چند اختلاف کم در وین باقی مانده است

در سومین روز حضور هیات ایرانی در وین، مذاکرات رفع تحریم‌ها در سطح کارشناسی برای دومین بار در این دور از مذاکرات، ادامه پیدا کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در سومین روز حضور هیات ایرانی در وین، مذاکرات رفع تحریم‌ها در سطح کارشناسی برای دومین بار در این دور از مذاکرات، ادامه پیدا کرد.

به نقل از اکوایران، در این دور از مذاکرات،‌ مقامات ایرانی، به شدت به دنبال پایداری در توافق هستند. تیم ایرانی معتقد است ادعاهایی که در رابطه با مسایل حفاظتی مطرح شده، ماهیت سیاسی دارد و با هدف اعمال فشار علیه ایران مطرح شده است.

کمالوندی: مشغول گفت وگو در مورد پادمان هستیم

ایرنا نوشت، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی روز شنبه در حاشیه دیدار تیم کارشناسی مذاکره کننده کشورمان با «انریکه مورا» مسئول هماهنگ کننده برجام، درباره موضوعات مربوط به پادمان تاکید کرد: در حال گفت‌وگو هستیم.

وی در پاسخ به اینکه مذاکرات چطور است، گفت: «بد نیست.»

دیدار تیم کارشناسی مذاکره‌کنندگان ایران با مورا

هیات ایرانی پس از برگزاری دور اول گفت‌وگوها در روز جمعه، امروز هم این مذاکرات را در سطح کارشناسی ادامه دادند.

یک دیپلمات ایرانی روز گذشته(جمعه) به ایرنا در وین درباره این دور از گفت‌ وگوها گفت: پایداری توافق در توازن آن است و همچنین اطمینان در مقابل اطمینان.

وی افزود: مسائل ادعایی پادمانی با فشار سیاسی ایجاد شده‌اند و با فشار سیاسی ادامه پیدا کرده‌ است و ماهیت سیاسی دارند و نباید دستاویزی برای سوء استفاده علیه ایران در آینده باشند.

این دیپلمات درباره فضای گفت وگوها گفت: اکنون ساعات تعیین کننده‌ای در وین است و هرچه زودتر باید اطمینان طرف ایرانی جلب شود.

المیادین: بر سر موضوعات باقی‌مانده در وین، توافق نهایی نشده است

به نقل از فارس، شبکه خبری المیادین به نقل از خبرنگار خود در وین گزارش داد، طی دو روز گذشته، درباره پیشنهاد اروپا و ایده‌های تهران، تبادل نظر شد. وی تأکید کرد در مذاکرات احیای برجام، پیشرفت‌هایی صورت گرفته است، ولی هنور بر روی موضوعاتی که تا کنون باقی مانده است، توافق نهایی صورت نگرفته است.

دیپلمات ارشد روس: چند اختلاف کم در وین باقی مانده است

به نقل از فارس، نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران گفت، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرت رفع تحریم‌ها در وین در توییتی در این زمینه نوشت، مطمئنا هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار قرار ندارد. علیرغم چند اختلاف باقی مانده، همه مذاکره کنندگان فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

اولیانوف: موضوع لاینحلی در دستورکار مذاکرات نیست

مذاکره‌کننده هیئت روسیه در وین گفت: مطمئناً هیچ موضوع لاینحلی در دستور کار نیست. علیرغم چند اختلاف باقی مانده، مذاکره‌کنندگان همه فرصت دارند تا وظایف خود را با موفقیت انجام دهند.

پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین صورت گرفته است

به نقل از اقتصادآنلاین، مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: پیشرفت کلی بوده اما برخی مسائل همچنان نیاز به حل‌ و فصل دارد. نمی‌دانم که به توافق می‌رسیم یا خیر و شانس دستیابی به توافق ۵۰ درصد است.

تمام خواسته‌های ایران در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بوده و خارج از آن نبوده است. آنچه باقی مانده اختلاف‌های بین ایران و آمریکا بر سر برخی مسائل است و بین ایران با اروپایی‌ها و روسیه اختلافی وجود ندارد.

مهم برای ایران این است که پیشرفت‌ها را ببیند و تا جایی که پیشرفت ادامه دارد، مذاکرات هم ادامه خواهد داشت و آنچه برای ما اهمیت دارد دستیابی به یک توافق عادلانه است. موضوع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شرطی در مذاکرات نبوده بلکه رسانه‌های غربی درباره آن بزرگنمایی کرده‌اند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا