اقتصادی

ایران خودرو: برندگان قرعه‌کشی امروز اعلام می‌شود

سورن پلاس از محصولات جدید شرکت ایران خودرو است که در مرحله هفتم فروش فوق العاده ۵ محصولش با موعد تحویل ۹۰ روزه، در دستور کار قرار گرفت و میلیون ها نفر برای خرید این محصولات، پای قرعه کشی اینترنتی ایران خودرو رفتند که برندگان عصر شنبه ۲۴ آبان مشخص می شود. سورن پلاس مثل مدل های مختلف پژو، از جمله خودروهای پر تقاضای بازار امروز خودرو ایران است که با قیمت گذاری دستوری ، سبب شده تا هم خریدار و هم تولید کننده ضرر کند.

سورن پلاس از جمله محصولات ایران خودرو است که در پاییز ۹۹ زیر ۲۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. کلاس بدنه سدان است و حجم موتور ۱۷۰۰ سی سی دارد. نوع بنزین سوز آن روانه بازار شده و ۴ سیلندر است.

هفتمین مرحله فروش فوق العاده ایران خودرو شامل فروش سورن پلاس از ۲۰ آبان ۹۹ به مدت ۳ روز برگزار می شود و قرعه کشی هفتمین مرحله فروق فوق العاده ایران خودرو شنبه ۲۴ آبان ساعت ۹ صبح برگزار می شود.

سورن پلاس دارای جعبه دنده دستی بوده و شتاب صفر تا صد آن ۱۲ ثانیه است. حداکثر سرعت سورن پلاس، ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۴۹ لیتر، مصرف بنزین دارد. سورن پلاس ایران خودرو برای اولین بار در مهر سال ۹۹ در فهرست شرایط فروش فوری فوق العاده ایران خودرو قرار گرفت.

سورن پلاس از نظر ویژگی فنی، شبیه سورن قبلی بوده و چراغ روشنایی در روز و صندلی برقی کامل راننده و شیشه دودی درب های عقب به آن به نسبت مدل قبلی، افزوده شده است. در سورن پلاس ایران خودرو شاهد طراحی در چراغ های جلو و بازنگری در طراحی چراغ های عقب هستیم و رینگ های جدیدی نیز در آن دیده می شود.

سورن پلاس

تصاویری از عقب خودرو سورن پلاس و داشبورد و فرمان سورن پلاس

در داخل کابین سورن پلاس نیز تغییراتی هر چند جزیی به نسبت ورژن قبلی دیده می شود. البته چیدمان داشبورد و طراحی فرمان نیز تا حد محسوسی با تغییراتی همراه شده است.

همچون روال طرح‌های فروش خودرو (فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش)، منتخبان شرکت در قرعه کشی محصولات ایران خودرو از جمله سورن پلاس ، تا پنج روز فرصت خواهند داشت تا نسبت به پرداخت وجه علی‌الحساب خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام کنند.

مدل سورن ELX در تابستان ۹۹ با قیمت ۱۰۴ میلیون تومانی همراه شد که در پاییز ۹۹ به ۱۳۱ میلیون تومان رسید. سورن پلاس نیز در تابستان ۹۹ به قیمت ۱۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معرفی شد و قیمتش در پاییز کرونایی ۹۹ به بیش از ۱۸۸ میلیون تومان رسید.

ظرفیت تولید سورن پلاس، ماهانه ۲۵۰۰ دستگاه است. به طور کلی، تغییراتی که در سورن پلاس به نسبت سورن قبلی مشاهده می کنیم علاوه بر مشخصات فنی که در بالا به آن اشاره کردیم، شامل: فرمان جدید با روکش چرم، کرزو کنترل، دوخت قرمز برای تریم داخلی، رودری جدید، سردنده مشکی، ایروفیکس در صندلی عقب، طراحی جدید دستگیره درها، کامیپوتر سفری جدید و تریم طرح فیبرکربن برای کنسول و رودری ها است.

سورن سال به موتور EURO5 مجهز است. منتظر سورن پلاس توربو با موتور EF7-TC نیز در سال ۱۴۰۰ شمسی هستیم.

ایران خودرو از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۹، خانواده سورن را دستخوش تغییرات ژرف کرده است که مهمترین آن، حذف پیشرانه TU5 در سال ۸۸، اضافه شدن سیستم مالتی پلکس در سال ۸۹، حذف سورن معمولی در سال ۹۰، عرضه سورن داشبورد جدید در سال ۹۲، عرضه سورن توربو در سال ۹۴، حذف پیشرانه XU7 در سال ۹۵ بود.

مدل های خانواده سورن عبارت بودند از سورن XU7، سورن TU5، سورن ELX با موتور XU7، سورن ELX با موتور TU5 و سورن ELX با موتور EF7. اگر مصرف کننده سورن پلاس هستید، نظرات و دیدگاه های خود را درباره رضایتمندی از این محصول ایران خودرو از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. عرضه خودرو در بورس کالا که قرار بود از پاییز ۹۹ عملیاتی شود، همچنان در هاله از ابهام قرار دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا