اقتصادی

ایران عضو دائم بریکس شد

معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور از عضویت دائم جمهوری اسلامی ایران در گروه اقتصاد‌های نوظهور جهانی موسوم به «بریکس» خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «محمد جمشیدی» در صفحه شخصی خود در توییتر با اعلام خبر عضویت جمهوری اسلامی ایران در بریکس نوشت: عضویت دائم در گروه اقتصاد‌های نوظهور جهانی یک پیشرفت تاریخ‌ساز و موفقیت استراتژیک برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

وی این موفقیت و دستاورد بزرگ دولت سیزدهم را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت سربلند ایران تبریک گفت.
بزرگ‌ترین گردهمایی سران کشور‌های جهان غیرغربی در چارچوب «بریکس» از ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ تا دوم شهریور ماه جاری در منطقه مالی «سندتون» ژوهانسبورگ در حال برگزاری است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز پنجشنبه به دعوت رسمی آقای «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی و برای شرکت در پانزدهمین نشست سران «بریکس» وارد این کشور شد.
آیت‌الله رئیسی در این سفر علاوه بر شرکت و سخنرانی در نشست «بریکس‌پلاس» که سران ۷۰ کشور جهان به آن دعوت شده‌اند، با شماری از سران کشور‌های حاضر نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.
رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی اعلام کرد علاوه بر ایران، با پیوستن آرژانتین، عربستان، مصر، امارات و اتیوپی به گروه بریکس نیز موافقت شده است.
وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی پیشتر گفته بود که سران گروه بریکس در نهایت در مورد پذیرش اعضای جدید به توافق رسیده و سندی را تصویب کرده اند که اصول، الزامات و رویه عضویت را مشخص می‌کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا