اقتصادی

ایران مرکز امنیت غذایی منطقه می‌شود

آمارها نشان می‌دهد که تاکنون ۴.۵میلیون مجوز الکترونیک برای کسب‌وکارها صادر شده است. ایران همچنین قرار است به مرکز امنیت غذایی منطقه تبدیل شود.

به گزارش روند بازار، خبرهای اقتصادی نشان می‌دهد طبق توافق انجام شده با فائو قرار است ایران به مرکز امنیت غذایی منطقه تبدیل شود که خبر مهمی است. آمارها همچنین نشان می‌دهد که تاکنون ۴.۵میلیون مجوز الکترونیک برای کسب‌وکارها صادر شده است.

رشد اقتصادی ایران به ۲/۳درصد می‌رسد

بانک جهانی در جدیدترین ارزیابی خود از وضعیت اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده است که رشد اقتصادی ایران در سال۱۴۰۳ (۲۵ – ۲۰۲۴) به ۳.۲درصد و نرخ تورم به ۳۵.۳درصد برسد.

ایران؛ مرکز امنیت غذایی منطقه

هوشنگ محمدی، معاون وزیر جهادکشاورزی در امور توسعه مدیریت و منابع انسانی گفت: ایران با همکاری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) به مرکز امنیت غذایی منطقه تبدیل می‌شود.

تولید ۴۷هزار مگاوات برق بادی

علیرضا پرنده معاون فنی و مهندسی ساتبا، پتانسیل مناطق مستعد انرژی بادی کشور برای تولید برق بادی براساس مطالعات انجام شده را حدود ۴۷۰۰۰مگاوات، برآورد کرد و گفت پیش‌بینی می‌شود که این پتانسیل به فراتر از مقدار یاد شده برسد.

صدور ۵/۴میلیون مجوز الکترونیکی

مرکز ملی بهبود محیط کسب‌وکار از صدور بیش از ۴.۵میلیون مجوز الکترونیکی از درگاه ملی مجوزها خبر داد و اعلام کرد: ۹دستگاه امکان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را مهیا نکرده‌اند.

مسکن کارگری در دستور کار وزارت تعاون

براساس اعلام مسئولان وزارت تعاون، ساخت مسکن کارگری با جدیت در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد و در این راستا مبلغ ۲۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات با هدف حمایت از احداث مسکن کارگران در سراسر کشور اختصاص یافته است.

پرداخت مطالبات گندمکاران

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت اعلام کرد: منابع لازم برای تسویه گندم تضمینی خریداری شده از کشاورزان پیش‌بینی شد تا پرداخت هزینه گندم خریداری شده تضمینی با سرعت صورت بگیرد و بتوانیم در شش‌ماه اول، همه هزینه گندم‌ها را پرداخت کنیم.

محاسبه هزینه تبلیغات در قیمت تمام‌شده

امیرحسین اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب‌وکار وزارت صمت گفت: به‌زودی هزینه تبلیغات و برندینگ در بهای تمام‌شده کالا محاسبه می‌شود. همچنین باید بستری فراهم شود که برند جزو وثیقه‌ بانکی درنظر گرفته شود.

منبع
همشهری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا