سیاسی

خبر فوری/ ایران و آژانس به توافق رسیدند

وزیر امور خارجه اعلام کرده که ایران و آژانس انرژی اتمی به توافق خوبی با یکدیگر رسیده‌اند. اما آیا این گفته عبدالهیان به این معناست که توافق هسته‌ای در دسترس است؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر امور خارجه از توافق میان ایران و آژانس خبر داد و گفت: طرف‌های مقابل پذیرفته‌اند متن‌های پیشنهادی جدید ایران هم روی میز باشد.

او اعلام کرد که شب گذشته به توافق خوبی با آژانس دست پیدا کردیم که می‌تواند برخی نگرانی‌های ادعایی درخصوص برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را بر طرف کند و تداوم بیش از پیش همکاری‌های متقابل با آژانس را به دنبال داشته باشد.

او گفته در سفر اخیر مدیر کل آژانس به ایران ما تاکید کردیم که آژانس دچار یک انحراف اساسی شده و این انحراف این است که آژانس به جای تمرکز بر مسائل فنی روی مسائل سیاسی متمرکز شده است.

عبدالهیان تاکید کرد: ما پیش از این مشکلاتی داشتیم و آژانس سعی کرد از ابزار فنی برای مقاصد سیاسی بهره بگیرد اما تلاش‌های دیپلماتیک و با حضور هیات ایرانی در وین، سبب شد که به توافقی دست پیدا کنیم و برخی از ادعاها و نگرانی‌های آژانس برطرف شد و در ادامه کار می‌توانیم همکاری‌ها را بیش از گذشته و درچارچوب مقررات ادامه دهیم.

شب قبل هم، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه به پرس.تی.وی گفته بود که گفت‌وگوهای جاری بین محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس، منجر به پیشرفت و کاهش شکاف‌ها بر سر چندین موضوع مورد نظر طرفین شده است.

او گفته بود که«نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما می‌توانم پیش‌بینی کنم که دو طرف به زودی به تفاهم برسند».

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا