دانش و فناوری

ایلان ماسک توئیتر را خرید

توئیتر با پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای خرید توئیتر موافقت کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان توئیتر را خرید. او برای خرید تمام سهام توئیتر مبلغ ۴۳ میلیارد دلار را به صورت نقدی پیشنهاد کرده است. قیمتی که مدیر اجرایی تسلا آن را بهترین پیشنهاد برای توئیتر می‌داند.

براساس گزارش رویترز، توئیتر امروز برای بررسی نهایی پیشنهاد ایلان ماسک جلسه هیات مدیره برگزار کرد. ایلان ماسک هم امروز با انتشار عکسی از کارکترهای فیلم معروف ارباب حلقه‌ها در توئیتر نوشت: شورای ممنوعیت سایه در حال بررسی توئیتر. بعد از این جلسه رویترز از موافقت توئیتر با قیمت ۴۳ میلیارد دلار خبر داد.

توئیت ایلان ماسک
قرار است هر سهم توئیتر به مبلغ ۵۴/۲۰ دلار به فروش برسد. البته برخی از منابعی که خواستند نامشان فاش نشود ادعا کردند که طبق مفاد قرارداد، توئیتر در زمان خطر می‌تواند با پرداخت هزینه ایلان ماسک سهام خود را پس بگیرد.

تاکتیک ماسک برای خرید توئیتر


اگر یادتان باشد که همین چند ماه پیش بود که ایلان ماسک در توئیتی گفت قصد دارد یک شبکه اجتماعی داشته باشد. بعدها حدود ۹ درصد از سهام توئیتر را خرید و یک بازی برای تصاحب کل توئیتر شروع کرد.

او اعلام کرد که توئیتر برای رشد و تبدیل شدن به یک پلتفرم واقعی برای آزادی بیان باید خصوصی شود. بعد از آنکه ایلان ماسک ۹ درصد از سهام توئیتر را خرید وارد هیات مدیره شد اما او به این راضی نبود. بعدها پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری برای خرید توئیتر را عنوان کرد اما هیات مدیره او را جدی نگرفت.

حتی در مواردی هیات مدیره به دنبال تصویب قانونی برای ممنوعیت تصاحب بیش از مقدار مشخصی از سهام توسط ایلان ماسک شود. اما بعد از اینکه ماسک از منابع مالی خود برای خرید توئیتر رونمایی کرد اوضاع تغییر کرد.

بعد از اینکه جک دروسی توئیتر را ترک کرد پاراگ آگراوال جای او را گرفت. علی‌رغم اینکه او اهداف مالی بلندپروازانه‌ای داشت اما ارزش سهام توئیتر امروز کمتر از نوامبر سال گذشته است.

در چنین شرایطی که توئیتر وضعیتی شکننده دارد ایلان ماسک پیشنهاد خود را مطرح کرد و با روش‌های مختلف جلو رفت.

تاکتیک مذاکره او شبیه به وارن بافت است. او هرچقدر سهام که بتواند می‌خرد و بعد یک پیشنهاد می‌دهد و به آن پایبند می‌ماند. ویژگی دیگر او این است که از همان ابتدا مبلغ زیادی به صورت نقدی پیشنهاد کرد که هسات مدیره را انگشت به دهان گذاشت.

سهام توئیتر در معاملات امروز بازار سهام بیش از ۴ درصد رشد کرد و به ۵۱/۱۵ دلار رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا