اقتصادی

ایلان ماسک: من صاحب دوج کوین نیستم!

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در پیامی توئیتری به دنبال‌کنندگانش یادآوری کرد که با وجود ابراز علاقه اخیرش به دوج کوین، هنوز به طور رسمی در این پروژه دخالتی ندارد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در پیامی توئیتری به دنبال‌کنندگانش یادآوری کرد که با وجود ابراز علاقه اخیرش به دوج‌کوین، او هنوز به طور رسمی در این پروژه دخالتی ندارد.

ماسک در پاسخ به یک اظهار نظر از یک حساب کاربری با مضمون دوج که نوشته بود، ایلان ماسک با دوج‌کوین همانند یکی از شرکت‌های رفتار می‌کند و به مدیرعامل پروژه دوج تبدیل شده است، اعلام کرد که دوج‌کوین یک سازمان رسمی نیست و توانایی من برای انجام اقداماتی تاثیرگذار روی این پروژه محدود است.

نتایج یک بررسی در استرالیا نشان می‌‍دهد که بیش از ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند ایلان ماسک خالق بیت‌کوین است و یادآوری اخیر او در خصوص دوج‌کوین نیز خوب ارزیابی شده است.

دوج‌کوین که بعنوان یک ارز سرگرمی در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد به تدریج کم کم جدی شد و پس از حمایت ایلان ماسک از در سال ۲۰۲۱ رشد خوبی را تجربه کرد.

با این حال بسیاری از فعالان حوزه رمزارز ایلان ماسک را به خاطر اظهارت غیرمسئولانه‌‍ و اثرگذاری‌اش بر بازار رمزارزها سرزنش می‌کنند. چندی پیش و در میان سقوط بازار در اواسط ماه می دادخواستی در سایت Change.org راه‌اندازی شد که در آن از ایلان ماسک خواسته شد تا پیش از آنکه توئیت‌های او به طور ناخواسته جو بازار را به هم بریزد دارایی‌های بیت‌کوین خود را بفروشد و پای خود را از بازار رمزارز بیرون بکشد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا