اجتماعی

ایران تا یک ماه آینده علیه کرونا ایمن می شود

وزیر بهداشت با اشاره به برنامه کشوری واکسیناسیون گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا آذر به ایمنی لازم برسیم.

به گزارش روند بازار، بهرام عین‌اللهی با عنوان این مطلب که ما واکسیناسیون وسیع کرونا را از اواسط شهریور آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: پس از تزریق اول دو ماه طول می‌کشد تا ایمنی کامل ایجاد شود و پیش بینی می‌کنیم تا آذر به ایمنی لازم برسیم.

وی ادامه داد: حدود سه تا چهار هفته بعد از دوز دوم ایمنی لازم ایجاد می‌شود یعنی فردی که دوز اول را تزریق می‌کند و یک ماه بعد از آن دوز دوم را تزریق می‌کند تقریباً دو ماه بعد از اولین تزریق به ایمنی لازم می‌رسد.

وزیر بهداشت گفت: وضعیت ما از نظر واکسیناسیون بهتر شده و امروز به ۹۴ میلیون دوز تزریق می‌رسیم و امیدواریم تا آخر این ماه بتوانیم تزریق دوز دوم را برای ۸۰ درصد جمعیت به اتمام برسانیم.

وی افزود: در شهرهایی که اکنون قرمز شده‌اند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر بوده، اما خوشبختانه تا الان شهرهای قرمز ما جزو شهرهای کم جمعیت هستند و ما بر اساس نسبت جمعیت به بستری‌ها وضعیت شهر را اعلام می‌کنیم.

عین اللهی گفت: با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن پنجره‌ها مردم باید بیشتر رعایت کنند تا شاهد تکرار گرفتاری‌های پیک پنجم نباشیم.

وی افزود: عادی انگاری‌ها زیاد شده و مردم گمان می‌کنند کرونا تمام شده است در حالی که خطر همچنان وجود دارد و حتی آنهایی که واکسن زده‌اند هم مبتلا می‌شوند، اما واکسیناسیون می‌تواند از وخامت حال بیماران و مرگ و میر بکاهد.

عین‌اللهی گفت: موج جدید کرونا در جهان آغاز شده و ما شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها در کشورهایی مثل آمریکا، روسیه و ترکیه هستیم.

منبع: مهر

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا