کسب و کار

ایمپلنت های دندان از چه موادی ساخته شده اند؟

آیا شما نیز کنجکاو هستید که ایمپلنت دندان از چه چیزی ساخته شده یا به عبارتی مواد تشکیل دهنده آن چیست؟ احتمالا می دانید که ایمپلنت های دندان نزدیک ترین گزینه به دندان های طبیعی هستند. از این رو آنها به طور فزاینده ای محبوب شده و دندانپزشکان از آنها برای ارائه لبخندی شاد و سالم به بیماران خود استفاده می کنند.

کسانی که کاشت دندان را برای جایگزین دندان های از دست رفته خود انتخاب می کنند می توانند بخندند، به راحتی غذا بخورند و طوری صحبت کنند که انگار دندان های طبیعی خود را دارا هستند. در ادامه مطلب ما به بررسی این موضوع می پردازیم که ایمپلنت دندان از چه چیزی ساخته شده است. از اینکه تا پایان ما را همراهی می نمایید از شما سپاسگزاریم.

رایج ترین انواع مواد ایمپلنت دندان

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، امروزه می توان ایمپلنت دندان را از مواد مختلفی ساخت که هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فردی دارند. این مواد در برابر خوردگی و شکستگی مقاوم بوده و بنابراین برای بیمار ماندگار و بادوام خواهند بود. لازم به ذکر است که یکی از دلایل متنوع بودن قیمت ایمپلنت دندان مرتبط با همین مواد آن است. به طور کلی اکثر ایمپلنت ها از تیتانیوم و زیرکونیا ساخته می شوند.

چرا ایمپلنت دندان را از تیتانیوم یا زیرکونیا می سازند؟

– تیتانیوم

تیتانیوم رایج ترین ماده مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت است زیرا می تواند یک فیکسچر دائمی با استخوان ایجاد کند. این ماده به دلیل دوام و توانایی در ارائه راه حل های جایگزین طولانی مدت با قیمت مناسب، یکی از فلزات مورد تقاضا برای کاشت دندان می باشد.

– زیرکونیا

زیرکونیا یک ماده جدیدتر نسبت به تیتانیوم و برای ساخت ایمپلنت دندان بوده و ثابت کرده که با مزایای زیادی همراه است. این ماده برای کسانی که به فلز حساسیت داشته و نمی توانند از تیتانیوم استفاده کنند مناسب است. زیرکونیا همچنین می تواند به دلیل ساخت یک تکه آن در مقایسه با سه قطعه تیتانیوم، روند جراحی را کمی آسان تر کند.

به طور کلی پژوهشگران به مطالعه بسیاری از مواد جایگزین پرداخته اند و تا به اینجا به این نتیجه رسیده اند که تیتانیوم به دلیل استحکام و مقاومت در برابر سایش و خوردگی، استاندارد طلایی برای مواد ایمپلنت باقی می ماند و آن را به یک راه حل ایده آل تبدیل می کند.

ایمپلنت های دندان از چه موادی ساخته شده اند؟

آیا مواد جایگزین برای ایمپلنت دندان وجود دارد؟

در حالی که تیتانیوم و زیرکونیا همچنان دو مورد از محبوب ترین مواد ایمپلنت هستند، گاهی اوقات می توان از انواع مواد دیگر برای ایجاد ایمپلنت های دندان استفاده نمود. البته این گزینه ‌ها در این مقطع زمانی استاندارد نیستند، اما اگر در مورد همه احتمالات پیرامون ایمپلنت کنجکاو هستید، قابل توجه می باشند.

در اینجا با چند نمونه از این مواد جایگزین آشنا خواهیم شد:

– پلیمرها

پلیمرها، مانند پلی متاکریلات، زیست تخریب پذیر بوده و می توانند برای جایگزینی دندان ها ایده آل باشند، زیرا ترکیب آنها به راحتی تغییر نموده و ظاهر زیبایی تری را به وجود می آورد. برخی از معایب آن این است که به دلیل خواص نامرغوبی که دارند مانند سایر مواد بادوام نیستند.

– سرامیک ها

برخی از سرامیک ها مانند کربن – سیلیکون نیز می توانند به عنوان مواد ایمپلنت مورد استفاده قرار گیرند. آنها با دوام و قوی بوده و همین ویژگی می تواند آنها را برای ایمپلنت ایده آل سازد. البته برخی از آنها دارای خواص شکننده هستند و توانایی آنها را برای ماندگاری و یک راه حلی ایده آل برای جایگزینی دندان ها محدود می سازد.

– فلزات جایگزین

فلزات دیگری که می توانند برای ایمپلنت دندان استفاده شوند فولاد ضد زنگ، طلا و کبالت کروم هستند. در حالی که این فلزات دارای خواص مطلوب بسیاری مانند مقاومت در برابر خوردگی و دوام هستند، اما نسبت به سایر فلزات مانند تیتانیوم و زیرکونیا میزان موفقیت کمتری دارند.

ایمپلنت های دندان از چه موادی ساخته شده اند؟

سخن پایانی

به طور کلی ایمپلنت دندان یکی از محبوب ترین گزینه ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. با افزایش محبوبیت آنها، متخصصین به تحقیق در مورد مواد و فرآیندهای انجام آن برای بهبود این روش برای بیماران همچنان ادامه خواهند داد.

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید این گزینه محبوب را جایگزین دندان های از دست رفته خود نمایید اما نمی دانید کدام نوع از مواد متناسب با نیازهای شما است، می توانید به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنید.

مشاوره با دکتر محمدی ، drmohammadi.com، با سال ها تجربه و تخصص در کاشت دندان بهترین اقدام اولیه است که می توانید برای این درمان فوق العاده و شگفت انگیز انجام دهید.

مراجعه به مرکز تخصصی ایمپلنت دکتر شهاب محمدی و استفاده از مواد باکیفیت می تواند درصد موفقیت این درمان را بسیار بالا برده و ماندگاری قابل توجهی را برای کاشت دندان تضمین نماید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا