اجتماعیدانش و فناوری

اینستاگرام فیلتر شد؟

کاربران از عدم دسترسی به شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر دادند. این در حالی‌ست که در چند روز گذشته کاربران جهت اتصال به اینترنت همراه و ثابت در تهران و دیگر نقاط کشور دچار مشکلات فراوانی بودند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، از ساعتی قبل امکان دسترسی به اینستاگرام با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست و اینستاگرام تنها با کمک فیلترشکن باز می‌شود. این مساله این گمانه را ایجاد کرده که احتمالا اینستاگرام در ایران فیلتر شده است.

همچنین مشاهدات خبرنگار تجارت‌نیوز حاکی از آن است که در بیشتر نقاط مرکزی شهر تهران، از جمله خیابان جمهوری، تقاطع خیابان حافظ و انقلاب اسلامی، چهارراه ولی‌عصر (عج) و… اینترنت همراه قطع است.

همچنین این کاهش سرعت و قطعی اینترنت مربوط به شهر یا اپراتور خاصی نیست. در بسیاری از نقاط کشور و همچنین روی شبکه بیشتر اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت، اختلالات و مشکلاتی در اینترنت مشاهده می‌شود. اختلال در این شبکه اجتماعی از مدت‌ها پیش شروع شده بود و بسیاری از کاربران برای اتصال به اینستاگرام گاهی مجبور به استفاده از وی پی ان می‌شدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا