کسب و کار

ایکسب،در میان ۱۰ مارکت پلیس برتر آسیا

مجله چشم انداز کسب و کار آسیا،پلتفرم ایکسب را بعنوان یکی از ده مارکت پلیس برتر آسیا در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.
در تازه ترین شماره مجله اینترنتی asia business outlook (چشم انداز کسب و کار آسیا ) “۱۰مارکت پلیس برتر(B2B)در آسیا در سال ۲۰۲۲” معرفی شده است که ایکسب (ecasb.com) در رتبه سوم بعد از دو وبسایت Buy2sell.vn از ویتنام و Ebay.ph از فیلیپین قرار گرفته است.

این مجله تاکید کرده که این وبسایت ها با استفاده از تخصص و تجربه گسترده در حوزه کاری خود، خدمات کارآمدی در زمینه تجارت الکترونیک به بازار ارائه داده اند.

این نشریه در باره نحوه و معیار انتخاب وبسایت می نویسد که ابتدا وبسایت های متعددی انتخاب و پس از بررسی دقیق توسط هیئتی برجسته متشکل از داوران، شامل داوران CXO ، تحلیلگران بازار و هیئت تحریریه معرفی شده اند.

این نشریه می نویسد که ما سهم ارزشمند آنها را در بازار در حال توسعه و رقابتی و همچنین توانایی آنها را در حفظ و ظاهر شدن به عنوان شرکت کنندگان برتر از طریق خدمات قابل اعتمادی که ارائه می دهند، قدر می دانیم.

در میان ده بازار برتر تجارت الکترونیک آسیا در حوزه b2b چند وبسایت از سنگاپور، اندونزی، بنگلادش و یک وبسایت از قطر(menahub) و یک وبسایت از امارات (texub) نیز به چشم می خورد.

ایکسب به دو زبان انگلیسی و فارسی، تنها پلتفرم تجارت الکترونیک بین بنگاهی(B2B ) ایران است که تلاش دارد تا علاوه بر ارائه خدمات معرفی کسب وکارها و امکاناتی نظیر خرید و فروش عمده کالا در بستر آنلاین، زمینه را برای ارتباط شرکتهای ایرانی و خارجی فراهم نماید.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک یا (B2B) بازار بزرگ و بی‌نظیری است که بسیاری از فرآیندهای تجارت از تهیه و تدارک تا خرده‌فروشی را تحت کنترل خود درآورده است، والبته به هموار شدن راه برای تراکنش های آنلاین نیز کمک کرده است تا کسب‌وکارها به راحتی بتوانند هر چیزی را در بازار تهیه و در بستر خود ارائه کنند.

قاره آسیا مهد بزرگترین و سریعترین بازارهای تجارت الکترونیک در حال رشد در کشورهای چین و هند است. بهینه سازی شرایط برای بازارهای b2b در آسیا باعث رشد سریع تجارت الکترونیک در ابن منطقه از جهان،به ویژه در چین شده است. زیرا سهم چین در ارزش معاملات خرده فروشی تجارت الکترونیک جهانی به حدود ۱۶ درصد می رسد، که این رقم حتی از ایالات متحده نیز بیشتر است. در عین حال، سایر کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی نیز، با داشتن بخشی از بزرگترین سهم‌ها در بازار خرده‌فروشی تجارت الکترونیک، نقشی مهم و حیاتی در رشد آن ایفا کرده‌ و هنوز هم ایفا می کنند.

علاوه بر این، با افزایش روز افزون تجارت سیار در قاره آسیا و پا گرفتن کسب و کارهای اینچنینی که منجر به بالا رفتن و بهبود سطح تجارت سیار شده است، از این پس، چشم‌انداز تجارت سیار در آسیا نیز سریعتر از بسیاری از کشورهای جهان، در حال توسعه است.

درباره ایکسب

ایکسب بعنوان اولین مارکت پلیس B2B در ایران، در سال ۱۳۸۶ به هدف ایجاد بستری برای معرفی شرکتهای فعال در حوزه نفت و انرژی تاسیس شد. پس از آن در دهه نود همزمان با رشد و توسعه کسب و کارهای آنلاین، ایکسب با طراحی مجدد، خدمات خود را به سایر صنایع گسترش داد.

اکنون ایکسب با ۱۶ هزار شرکت عضو و بیش از ۵۰ هزار کاربر ثبت نام شده، به دو زبان انگلیسی و فارسی، تنها پلتفرم تجارت الکترونیک بین بنگاهی(B2B ) ایران است که تلاش دارد تا علاوه بر ارائه خدمات معرفی کسب وکارها و امکاناتی نظیر خرید و فروش عمده کالا در بستر آنلاین، زمینه را برای ارتباط شرکتهای ایرانی و خارجی فراهم نماید.

دفاتر نمایندگی ایکسب هم اکنون علاوه بر ایران در کشورهای روسیه و چین برای فراهم ساختن ارتباط مستقیم شرکتهای ایرانی با بازار این دو کشور، فعال هستند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا