اجتماعی

بارش‌ها در ۳۱ استان کشور منفی شد

بررسی داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ بهمن در ۳۱ استان کشور نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است.

به گزارش روند بازار، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا ۲۵ بهمن بارش در تمام استان‌ها نسبت به دوره بلندمدت کاهش یافته است.

بر این اساس بیشترین کاهش بارش با ۷۶.۹ درصد مربوط به استان کرمان است. پس از کرمان، استان هرمزگان ۷۶.۸  درصد با رشد منفی درصد بارش‌ها در مقایسه با دوره بلندمدت در رده دوم قرار دارد. در این استان طی سال آبی جاری ۲۶.۶ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

میزان کاهش بارش‌ها در استان فارس نیز ۷۵.۹ درصد بوده است. در این استان طی سال آبی جاری ۴۶.۷ میلیمتر بارش ثبت شده است.

در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌ها به ترتیب رشد منفی ۲۵.۱ درصدی، ۶.۲ و ۱.۷ درصدی داشته‌اند. در استان تهران نیز بارش‌ها نسبت به دوره بلندمدت ۴۳.۱ درصد کاهش یافته است. در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در پایتخت ۷۴.۱ میلیمتر بوده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۵ بهمن ماه بارش‌ها در کشور در مقایسه با دوره بلندمدت ۴۹.۴ درصد کاهش یافته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا