اقتصادی

بازدهی بازارها در هفته چهارم اسفند/ رشد دلار و طلا، افت بورس

بازدهی بازارها در هفته چهارم اسفند ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که دلار، طلا و سکه با رشد همراه بودند. سکه بیشترین بازدهی مثبت را داشت اما بورس افت کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، در هفته گذشته سه بازار مالی با رشد همراه بودند و یکی از آنها افت کرد. بازدهی بازارها در هفته سوم اسفند ۱۴۰۰، به تفکیک چگونه بود؟

قیمت دلار


قیمت دلار در هفته جاری، ۰،۹۹ درصد رشد داشت. صرافی ملی روز پنجشنبه، ۱۹ اسفند، نرخ فروش دلار را ۲۴ هزار و ۴۹۷ تومان اعلام کرد.

این در حالی است که این رقم در روز گذشته، ۲۶ اسفند، ۲۴,۷۳۹ تومان ثبت شد.

قیمت دلار در بازار آزاد در هفته چهارم اسفند، در کانال ۲۶ هزار تومانی نوسان داشت. روزهای ابتدای هفته افزایشی بود اما با روند کاهشی، به کار خود پایان داد.

قیمت طلا


اما بازدهی بازار طلا در هفته چهارم اسفند ۱۴۰۰، با یک درصد رشد همراه بود.

قیمت طلا در آخرین روز کاری هفته گذشته، پنجشنبه ۱۲ اسفند، یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۰ تومان اعلام شد. در حالی که بازار در روز گذشته، به قیمت یک میلیون و ۲۲۹ هزار ۲۷۵ تومان رسید.

قیمت اونس تا روزهای میانی هفته گذشته در محدوده ۱۹۰۰ دلاری، ابتدا روندی کاهشی داشت و به کانال ۱۸۰۰ هزار دلاری نیز نزدیک شد. اما به تدریج روند افزایشی پیدا کرد. این در حالی است که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره این کشور را افزایش داد.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در این باره به تجارت‌نیوز گفت: به‌طور کلی انتظارها بر این بود که طلا روندی افزایشی داشته باشد، در صورتی که کاهشی شد. سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو به آینده‌ای نزدیک موکول شده و در آن زمان تاثیرات خود را نشان می‌دهد.

قیمت سکه


خریداران بازار سکه نیز در هفته سوم اسفند، رشد قیمت را تجربه کردند. در این بازه زمانی، بازدهی برای سکه طرح جدید، ۱٫۴۸ درصد بود.

قیمت سکه در آخرین روز کاری هفته گذشته، ۱۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان اعلام شد، اما روز گذشته به ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا و سکه هر دو در هفته جاری تحت تاثیر تحرکات بازار ارز و قیمت اونس نوساناتی داشتند و به کانال‌های بالاتر نیز صعود کردند.

بازدهی بازارها در هفته چهارم اسفند ۱۴۰۰

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا