بورس

بازارگردانی سهام عرضه شده توسط دولت در بازار سرمایه

همزمان با نخستین حضور وزیر جدید اقتصاد در جلسه شورای عالی بورس، مصوب شد تا از این پس، سهامی که توسط دولت در بورس عرضه می‌شود توسط صندوق توسعه بازار، بازارگردانی شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اعلام این خبر افزود: امروز در جلسه شورای عالی بورس که با حضور وزیر جدید اقتصاد برگزار شد مصوب شد تا از این پس طبق این مصوبه، سهامی که در مکانیسم عرضه اولیه توسط دولت در بورس عرضه می‌شود، توسط صندوق توسعه بازار، بازارگردانی شود.

وی افزود: پیش از این، این عرضه‌ها بازارگردان نداشتند اما در این جلسه تصویب شد تا ضمن اختصاص سهمیه‌ای از عرضه‌های اولیه دولت به صندوق توسعه بازار، این صندوق متعهد شود که تا یک‌سال تعهدات بازارگردانی سهام عرضه اولیه دولت را بر عهده بگیرد.

وی گفت: جلسه امروز اولین جلسه‌ای بود که با حضور وزیر جدید اقتصاد برگزار شد و در جریان آن ضمن معارفه اعضای شورا و بیان دغدغه آنها در مورد بازار سرمایه، طبق روال جلسات شورای عالی بورس، گزارشی نیز از وضعیت بازار ارائه و نظرات اعضای شورا در خصوص آن بیان شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا