اقتصادی

بازار برنج ایرانی به تعادل رسید

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: با توجه به خرید توافقی برنج در راستای حمایت از کشاورزان، بازار برنج ایرانی به تعادل رسیده است.

به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تا قبل از دوره ممنوعیت ۵۰۲ هزارتن برنج وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

او با بیان اینکه حداقل نیاز ماهانه برنج خارجی ۱۰۰ هزارتن است، افزود: از مجموع واردات ۵۰۲ هزارتن برنج خارجی، ۴۵۰ هزارتن برنج توسط بخش خصوصی و مابقی دولتی آورده شده است که با احتساب نیاز داخل در ۴ ماهه اخیر ۴۰۰ هزارتن برنج مصرف شده و تنها ۵۰ هزارتن باقی مانده است‌.

کشاورز ادامه داد: در ماه های گذشته با خرید توافقی برنج از کشاورزان کمک‌کردیم تا بازار برنج ایرانی به تعادل برسد به طوریکه اکنون مردم می توانند با نرخ ۸۰ هزارتومان برنج کیفی خریداری کنند.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج گفت: با ترخیص برنج های مانده در گمرک باید به تنظیم بازار کمک کنیم تا بازار برنج داخلی و خارجی دچار رکود و گرانی نشود.

به گفته او، بنابر اعلام گمرک ۶۲ هزارتن برنج در گمرکات مانده است، درحالیکه به اعتقاد ما با احتساب موجودی بنادر که به گمرکات نرسیده بیش از ۱۰۰ هزارتن برنج در گمرکات است که با ترخیص آنها بازار نوسانی نخواهد داشت.

کشاورز گفت: با توجه به مشکلات ارزی و طولانی شدن پروسه ترخیص نسبت به ثبت سفارش باعث شد که بخشی از کالا در گمرکات باقی بماند، درحالیکه قبل از دوره ممنوعیت واردات برنج صورت گرفته است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا