اقتصادی

بازار داغ اجاره کانتینر در تهران / رهن و اجاره کانتینر چند؟

کانتینرهای اجاره‌ای محل نگهداری اسباب و اثاثیه زندگی کسانی است که به دلیل جهش نرخ اجاره، مهاجرت و جدایی دیگر مکانی برای زندگی ندارند.


به گزارش روند بازار به نقل از اقتصادنیوز، هزینه اجاره کانتینرهای جنوب تهران تا سال گذشته ماهیانه ۵۰۰ هزارتومان بود اما این رقم حالا به ماهیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. البته اجاره طبقات دوم ماهیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. برخی از انبارداران ودیعه ای نمی‌گیرند و برخی نیز تا ۵ میلیون تومان برای اجاره این کانتینرهای ۲۰ فوتی ودیعه می‌گیرند.

حجم اسباب و اثاثیه که در این کانتینرها جا می شود به اندازه یک کامیون است. مناسب مستأجرانی که دیگر توان اجاره ملکی در تهران را ندارند ومجبور به کوچ به خانه پدری هستند. برخی نیز در انتظار مهاجرت هستند و تا زمان موفقیت مهاجرت اسباب و اثاثیه شان را در این کانتینرها یا انبارهای اجاره ای نگهداری می کنند.قیمت انبارهای داخل شهر اما به ارزانی این کانتینرهای حاشیه شهرنیست. گاهی تا ۳ میلیون تومان برای اجاره یک انباری ۲۰ متری در محدوده مرکزی شهر ماهیانه اجاره می گیرند. بیشتر این انبارهای فلزی دراتوبان آزادگان، فتح و ساوه است .

این انبارها البته تنها برای مستاجرانی که دیگر توان اجاره ملک در تهران را ندارند نیست، بلکه انبار جهیزیه عروسانی است که به هر دلیلی مراسم ازدواج شان به تأخیر خورده است. زوج های جوانی که امکان اجاره خانه ای مستقل را ندارند و برخی زوج های طلاق گرفته هم مقصد اسباب و اثاثیه خانه شان این کانتینرهای فلزی است. خانواده هایی که مجبور به اجاره خانه های کوچک هم می‌شوند بخشی از مستاجران این انبارهای فلزی هستند .

اما همه کانتینرها را اسباب مردم فقیر و بی خانه پر نمی کند بلکه بخشی از کانتینرهای بزرگ و ۴۰ فوتی را اجناس تجاری پر می کند. صاحبان این انبارها می گویند که اسباب واثاثیه هایی که در این کانتینرها انبار شده اند دربرابر آتش سوزی بیمه هستند و نگهبانی ۲۴ ساعته و دوربین مدار بسته برای امنیت دارایی های مردم وجود دارد. اما در لیست کانتینرهای فلزی اجاره ای گاهی مواردی برای زندگی هم پیشنهاد شده است. کانتینری که ماهیانه ۲ میلیون تومان و ودیعه ۱۰ میلیون تومان برای سکونت افراد مجرد پیشنهاد شده است .

منبع: اکوایران

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا