اقتصادی

بازار طلا و سکه ریزشی شد / قیمت سکه ۶۰۰ هزار تومان ریخت

کاهش قیمت دلار امروز به بازار طلا و سکه هم رسید. قیمت طلا به کف کانال فعلی‌ رسید و قیمت سکه هم میانه کانال ۲۷ میلیون تومان را از دست داد.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز رکورد کاهشی جدیدی را ثبت کرد و تا ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان ریخت. این کاهش قیمت دلار تاثر فور خود را بر بازار طلا و سکه هم گذاشت.

قیمت طلا و سکه امروز 25 تیر 1402

قیمت طلا به گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.قیمت سکه امامی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد. این رقم در حالی است که قیمت سکه امامی روز گذشته ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود. این یعنی قیمت سکه ظرف یک روز ۶۰۰ هزار تومان ریزش داشت.

قیمت سکه بهار آزادی با حدود ۶۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. نیم سکه بالاخره کانال ۱۵ میلیون تومان را از دست داد و به ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هم رفت. اما دوباره به کانال قبل برگشت.

قیمت ربع سکه هم کانال ۱۰ میلیون تومان را از دست داد و به ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

پیش از این معامله‌گران بازار اعلام کرده بودند که اگر دلار مرز ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست بدهد تا نیمه کانال ۴۸ هزار تومان هم کاهش می‌یابد. این پیش بینی امروز محقق شد و دلار فعلا به ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

قدم بعدی‌ برای دلار کانال ۴۷ هزار تومان است و اگر ریزش ادامه داشته باشد می‌تواند تا ۴۴ هزار تومان هم افت قیمت را تجربه کند. اگر چنین کاهشی در قیمت دلار رخ دهد باید منتظر افت شدید قیمت‌ها در بازار باشیم. اما به نظر نمی‌رسد که بازار ارز راه ساده‌ای در پیش داشته باشد و احتمالا معامله‌گران افزایشی بازار به سادگی اجازه کاهش بیشتر قیمت دلار را ندهند‌. اگرچه تاکنون‌ کاهشی‌ها توانسته‌اند قیمت دلار را دست بگیرند و تغییر دهند.

از طرف دیگر با وجود کاهش قیمت دلار در بازار داخل، قیمت جهانی‌ طلا در حال افزایش است و احتمال دارد این افزایش کمی بازار بازار طلا و سکه را متعادل کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا