کسب و کار

بازار کار تعمیرات موبایل چگونه است؟

چکیده : افراد ترجیح می‌دهند که در صورت پیش آمدن مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برای موبایل‌شان، به تعمیراتی موبایل مراجعه کنند. حال اگر شما عزیزان قصد دارید به‌ حوزۀ تعمیرات موبایل ورود کنید، باید از بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل به جهت یادگیری استفاده نمایید که پیشنهاد ما برای این منظور، به‌کارگیری از آموزشگاه تعمیرات موبایل توبیکس است.

از سال ۱۳۹۶ و به دنبال افزایش ناگهانی ارز، خرید گوشی جدید برای مردم سخت‌تر از گذشته شده‌است و افراد برای اینکه به خرید تلفن جدید نیاز پیدا نکنند، مراقبت‌های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند. از طرفی با ایجاد مشکل در بخش‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی، مراجعه به مراکز تعمیرات موبایل افزایش یافته است و طبق آمارها درخواست تعمیر گوشی به ۸۰ درصد رسیده است، بنابراین می‌توان حدس زد که بازار شغل تعمیرات موبایل داغ تر شده‌ است و مهم‌تر اینکه همۀ افراد علاقه‌مند به یادگیری این حرفه، می‌توانند با استفاده از ثبت نام در دوره های فوق تخصصی آموزشگاه تعمیرات موبایل جهت آموزش تعمیرات موبایل ، فرصت شغلی مناسبی را برای خودشان رقم بزنند.

حال توصیه می‌کنیم اگر قصد ورود به این شغل را دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

انواع دورۀ آموزش تعمیرات موبایل

علاقه‌مندان به یادگیری تعمیرات موبایل، قبل از این‌که تصمیم نهایی را برای ورود به این حرفه دریافت کنند، باید نوع دورۀ دلخواه‌شان را انتخاب کنند. واضح است که هرکدام از انواع دوره تعمیر موبایل، دارای ویژگی‌های خاصی است و خصوصاً این‌که باید به‌وسیله اساتید مربوطه تدریس شود. به‌طورکلی از انواع دورۀ آموزشگاه موبایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سخت‌افزار و نرم‌افزار اندروید؛
  • سخت‌افزار و نرم‌افزار آیفون؛
  •  دوره عمومی آموزش تعمیرات موبایل؛
  • دوره خصوصی آموزش تعمیرات موبایل؛
  • دوره نیمه خصوصی آموزش تعمیرات موبایل؛

گفتنی است که در یک آموزشگاه تعمیرات موبایل حرفه‌ای، هر آنچه که متقاضی نیاز داشته باشد ارائه می‌شود و افراد باید در انتخاب بهترین کلاس آموزش تعمیر موبایل دقت نظر کافی داشته باشند. البته ممکن است سرفصل‌های عنوان‌شده در دوره‌های تعمیرات موبایل، اشتراک زیادی با هم داشته باشند اما طبیعتاً هرکدام از این موارد اهداف مشخصی را دنبال می‌کند.

جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر از دوره های آموزش تعمیرات موبایل ، به سایت آموزش تعمیرات موبایل توبیکس مراجعه کنید.

یادگیری تعمیرات موبایل چقدر زمان‌بر است؟

یادگیری تعمیرات موبایل چقدر زمان‌بر است؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد کارآموز دوره‌های مختلف تعمیرات موبایل این است که مدت‌زمان آموزش تعمیرات موبایل است که فوق‌العاده دارای اهمیت است که طبق تجربه، اولین عاملی که در این خصوص تأثیر بسزایی خواهد داشت، انتخاب یک آموزشگاه تعمیرات موبایل مناسب است. ضمن این‌که نحوۀ آموزش چنین دوره‌ای از دیگر عامل موثر بر مدت‌زمان یادگیری تعمیرات موبایل است. در این خصوص بسیاری از آموزشگاه‌های موبایل از روش‌های نوین برای تدریس استفاده می‌کنند که یادگیری را به‌طرز چشم‌گیری افزایش می‌دهد. در کنار همۀ این موارد، استفاده از اساتید باتجربه و متخصص نیز تأثیرگذار است. به‌طورکلی پس از انتخاب یک کلاس آموزش تعمیر موبایل ایده‌آل، باید نسبت به بررسی مدت‌زمان یادگیری این حرفه اقدام شود تا نهایتاً افراد بتوانند در بهترین شرایط از این تخصص بهره‌مند شوند.

بازار کار تعمیرات موبایل به چه صورت است؟

در ابتدای مقاله عنوان کردیم که افزایش ارز سبب گران‌تر شدن تلفن‌های همراه شده‌است و این موضوع دست افرادی که در فواصل کوتاه اقدام به تعویض موبایل می‌کرده‌اند را بسته است. ضمن این‌که بسیاری از افراد نیز از ترس قیمت‌های نجومی موبایل، تمام تلاش‌شان را به‌کار می‌گیرند تا آسیبی به گوشی‌شان وارد نشود اما در اکثر موارد، این امر اجتناب‌ناپذیر است، چراکه به‌واسطۀ ضربه‌خوردن به گوشی، نصب بدافزار و… گوشی‌ها نیاز به سرویس پیدا می‌کنند. با همۀ این اوصاف، باز هم اقدام به خرید تلفن همراه جدید در بین کاربران وجود دارد که همۀ این موارد شانس خراب شدن و نیاز به یک تعمیراتی موبایل را افزایش می‌دهد.

به‌طورکلی اگر در یک آموزشگاه تعمیرات موبایل حرفه‌ای آموزش دیده باشید، حتماً دربارۀ بازار کار این حوزه خیال‌تان راحت شده‌است، چراکه به محض تسلط به هر یک از دوره های تخصصی تعمیرات موبایل، به‌راحتی می‌توانید مشغول به کار شوید. حال ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که چطور چنین چیزی ممکن است؟ که در پاسخ باید دو مورد زیر را عنوان کنیم:

  • شروع به کار در قالب دستیار

معمول‌ترین شغلی که می‌توانید در این حوزه دست و پا کنید، مربوط به دستیاری تعمیرات موبایل است. درواقع شاید در ابتدا فکر کنید که با تخصصی که در این زمینه دارید چرا باید به این صورت مشغول به کار شوید که توصیۀ ما به افرادی که سرمایه‌ای برای شروع به کار به‌صورت فردی را ندارند، انتخاب این گزینه است. دقت داشته باشید که براساس تخصص‌تان، دستمزد دریافت می‌کنید و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

  • راه‌اندازی مغازه

این‌که مغازه‌ای در خصوص تعمیرات موبایل راه‌اندازی کنید، فوق‌العاده عالی است. اما دقت داشته باشید که حتماً باید با استفاده از یک آموزشگاه تعمیرات موبایل، به یک دورۀ تخصصی یا عمومی تعمیرات گوشی تسلط پیدا کنید. شناخت انواع گوشی (برند و مدل) و دانستن جزئیات همۀ قطعات گوشی، لازمۀ ماندگار بودن در این شغل است که حتماً در دوره تعمیر موبایل هر آنچه که لازم است به کارآموزان یاد داده می‌شود.

  • استخدام در شرکت‌های تخصصی

از دیگر فرصت‌های شغلی افرادی که تخصص کافی در حوزۀ تعمیرات موبایل دارند، استخدام در شرکت‌های تخصصی است. در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها که خدمات تعمیر برند خاصی از گوشی را به کاربران ارائه می‌دهند، آماده استخدام افراد متخصص هستند که شما عزیزان پس از اتمام دوره‌های تخصصی تعمیرات موبایل، می‌توانید شانس‌تان را برای شروع به کار در انواع این شرکت‌ها امتحان کنید.

بررسی درآمد شغل تعمیرات موبایل

با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که اگر گوشی‌مان دچار مشکل شود، به مغازه تعمیرات موبایل مراجعه می‌کنیم که در کنار سابقه‌کار، از تجربه و تخصص کافی برخوردار باشد، بنابراین قابل نتیجه‌گیری است که موارد عنوان‌شده از مهم‌ترین عوامل دخیل در دستمزد افراد در این حوزه است. البته آمارهای سال‌های نچندان دور ( سال ۱۳۹۷ الی ۱۳۹۸) نشان می‌دهد که درآمد متوسط متخصصان این حوزه، حداقل ۷ و حداکثر ۱۵ میلیون است. البته در حال حاضر که در سال ۱۴۰۱ هستیم، درآمد افرادی که از یک آموزشگاه تعمیرات موبایل به تسلط کافی دست می‌یابند، دست‌کم ۲۰ میلیون تومان در ماه است. حال اجازه دهید به دیگر مواردی که بر درآمد این شغل موثر است ، اشاره کنیم:

  • موقعیت مغازه

پرواضح است که استفاده از مغازۀ تعمیرات موبایل در یک موقعیت پررفت‌وآمد به‌خوبی می‌تواند تعداد مشتریان را افزایش دهد و این موضوع درآمد چشم‌گیری را برای ارائه دهندگان این نوع خدمات مهیا می‌کند، بنابراین تا حدالامکان محل مغازه را در یک موقعیت ایده‌آل‌تر در نظر بگیرید.

  • سرعت ارائه خدمات

مشتریان انتظار دارند که تلفن همراه‌شان در مدت‌زمان کوتاه و به بهترین شکل ممکن تعمیر شود. درواقع اگر در این خصوص به اطمینان برسند، حتماً تعمیرکار موبایل را به دیگران نیز معرفی می‌کنند که طبیعتاً این موضوع می‌تواند درآمد بیشتری را به‌همراه داشته باشد. گفتنی است که نحوۀ تعمیر گوشی همراه با سرعت عالی در آموزشگاه تعمیرات موبایل به افراد کارآموز یاد داده می‌شود که باید از ترفندهای گفته‌شده به‌درستی استفاده شود.

  • مشتری‌مداری

به جرأت می‌توان گفت که نیمی از درآمد افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، به نحوۀ برخوردشان با مشتری بستگی دارد. درواقع ممکن است مشتری به دلایلی مانند عدم آگاهی، سوالات زیادی از تعمیرکار موبایل بپرسد که اگر با استقبال تعمیرکار مواجه نشود، به احتمال قوی این آخرین باری است که پا به مغازه‌تان خواهد گذاشت، بنابراین سعی کنید جزئیات و نحوۀ رفع مشکل تلفن همراه را به مشتری بازگو کنید تا درنهایت تصمیم‌گیری کند تا که آیا تعمیر موبایل برایش به‌صرفه است یا باید تصمیم دیگری اتخاذ کند.

  • هزینۀ تعمیرات

از مهم‌ترین مواردی که بر درآمد تعمیراتی موبایل موثر است، رعایت انصاف در دریافت هزینه‌هاست. البته اگرچه قطعات گوشی به‌واسطۀ افزایش قیمت ارز گران‌تر شده‌است، اما می‌توان در این خصوص با مشتریان همراه شد. پرواضح است که در بخش آموزش‌های روانی آموزشگاه تعمیرات موبایل، حتماً از این مسائل صحبت می‌شود تا درآمد بیشتری عاید افراد این حوزه شود.

  • ساعات کار

طبیعتاً اگر به‌صورت ۲۴ساعته در مغازه باشید، مشتریان بیشتری خواهید داشت و به‌طور حتم هیچ مشتری‌ای را از دست نمی‌دهید. با این حال ممکن است این موضوع شرایط کاری را برای تعمیرکارها سخت کند اما در صورت در نظر گرفتن ساعات کاری بیشتر، به درآمد بالاتری دست می‌یابید.

نحوۀ انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل

نحوۀ انتخاب بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل

حال در این بخش به مواردی اشاره می‌کنیم که افراد باید قبل از انتخاب یک آموزشگاه تعمیرات موبایل، توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. درواقع متقاضیان ورود به این حوزه اگر دانش کافی نداشته باشند، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانند به موفقیت برسند، چراکه تعداد افراد باتجربه و متخصص درزمینۀ تعمیرات موبایل، روزبه‌روز در حال افزایش است، لذا انتخاب یک دوره تعمیر موبایل تخصصی آن هم در یک آموزشگاه تعمیرات موبایل حرفه‌ای دارای اهمیت است. به‌طورکلی یک مرکز آموزشی تعمیرات موبایل باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • استفاده از اساتید باتجربه

یک کلاس تعمیر موبایل حتماً باید توسط کارشناسان و اساتید باتجربه اداره شود، چراکه نیاز است افراد کارآموز به فوت‌وفن‌های بررسی و رفع مشکل کامل انواع موبایل‌ها آشنا شوند. به‌طورکلی به‌کارگیری از اساتید متخصص باعث می‌شود که کیفیت کلاس‌ها افزایش یابد و این موضوع کمک می‌کند که در مدت‌زمان کوتاه به همۀ مسائل مربوط به تعمیرات موبایل پرداخته شود.

  • به‌کارگیری از عناوین کامل آموزشی

در یک آموزشگاه تعمیرات موبایل، حتماً باید جزئی‌ترین موارد مربوط به تعمیرات موبایل به متقاضیان ارائه شود تا در صورتی که کارآموزان قصد انجام‌وظیفه در بخش‌های مختلف تعمیرات را دارند، با مشکل مواجه نشوند. استفاده از ترفندهای بررسی و تعمیر انواع موبایل و آموزش تکنیک‌های لازم از مهم‌ترین مواردی است که باید در یک دوره آموزش تعمیرات موبایل به‌طور کامل در نظر گرفته شود.

  • استفاده از امکانات مناسب

برای کامل شدن یک آموزش تعمیرات موبایل، حتماً نیاز به امکانات مختلف است. حتی باید از گوشی‌های کار کرده و صدمه‌دیده به‌کار گرفته شود تا یادگیری به شکل عملی انجام شود. البته این مورد فقط در آموزشگاه تعمیرات موبایل تخصصی در نظر گرفته می‌شود که ما در انتهای مقاله، به یکی از باکیفیت‌ترین موارد اشاره می‌کنیم تا در صورت نیاز، بتوانید از خدمات آن استفاده کنید.

  • به‌کارگیری از هزینۀ مناسب

انتظار می‌رود که یک آموزشگاه تخصصی تعمیرات موبایل شرایط افراد کارآموز را سنجیده و سپس به تعیین هزینه برای کلاس‌ها این نوع تخصص اقدام کند. پرواضح است که اگر در این خصوص یک آموزشگاه تعمیرات موبایل مناسب را انتخاب کنید، به‌هیچ‌عنوان در پرداخت هزینه‌ها با مشکل روبه‌رو نخواهید شد که در ادامه به یکی از بهترین آموزشگاه‌ها درزمینۀ آموزش تعمیرات موبایل اشاره می‌کنیم.

به‌کارگیری از هزینۀ مناسب

جمع‌بندی

در حال حاضر بازار کار تعمیرات موبایل حسابی داغ است و این موضوع به عدم علاقۀ افراد به خرید تلفن همراه جدید باز می‌گردد. درواقع افراد ترجیح می‌دهند که در صورت پیش آمدن مشکل سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برای موبایل‌شان، به تعمیراتی موبایل مراجعه کنند. حال اگر شما عزیزان قصد دارید به‌ حوزۀ تعمیرات موبایل ورود کنید، باید از بهترین آموزشگاه تعمیرات موبایل به جهت یادگیری استفاده نمایید که پیشنهاد ما برای این منظور، به‌کارگیری از آموزشگاه تعمیرات موبایل توبیکس است. در این مجموعه با اساتید حرفه‌ای و باتجربه مواجه هستید که به‌طور کامل به انواع تعمیرات موبایل دسترسی خواهید داشت. حال برای این‌که بتوانید از خدمات گروه تعمیرات تلفن همراه توبیکس استفاده کنید، کافی است که به سایت آموزشگاه توبیکس و یا از راه‌های ارتباطی قرار داده‌شده با مدیران و مشاوران این مرکز تخصصی در تماس باشید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا