اقتصادی

در بازار گوشت قرمز چه می گذرد؟

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم کاهش چشمگیر قیمت دام، نرخ گوشت در بازار تغییر چندانی نداشته است.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای افشین صدردادرس گفت: قیمت کنونی هرکیلو دام سبک در بازار ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزارتومان بوده که نسبت به ماه های قبل کاهش معناداری داشته است.

به گفته او، علی رغم فراوانی و انباشت دام و کمبود نقدینگی به منظور نگهداری، دامدار چاره ای جزء عرضه با وزن پایین ندارد چراکه هیچ گونه حمایتی از دامدار انجام نمی شود.

صدردادرس ادامه داد: دام سبک برای مدت زمان ۱۲۰ روز باید پروار شود تا به وزن لازم برسد، در غیراین صورت دام نارس کشتار می شود که این امر به معنای هدر رفت منابع ملی است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم کاهش چشمگیر قیمت دام، نرخ گوشت در بازار همچنان بالاست که این امر نشان می دهد موضوع افزایش قیمت گوشت هیچ ارتباطی به دامدار ندارد.

او گفت: با وجود مازاد دام روی دست دامدار، هیچ گونه حمایتی اعم از خرید تضمینی و صادرات انجام نمی شود، درحالیکه صادرات تنها راه حل برون رفت از وضعیت کنونی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا