اقتصادی

بورس بدترین بازار سال ۱۴۰۰ / بازدهی بازارهای مالی از ابتدای سال ۱۴۰۰

از ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص کل بورس روند صعودی بسیار کمی را ثبت کرده است. در بین بازارهای مالی بورس با بازدهی مثبت سه درصد، بدترین بازار بوده است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار به همراه طلا و سکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۰ افزایشی بودند. طلا و سکه در بازار ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ بیش‌ترین بازدهی مثبت را ثبت کردند.

دلار سال ۱۴۰۰ را در نرخ ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز کرد اما در انتهای آذر ۱۴۰۰ به نرخ ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

طلا و سکه

قیمت طلا در ابتدای سال ۱۴۰۰ حدود یک میلیون و ۹۷ هزار تومان قمیت داشت اما در آذر به نرخ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.

قیمت سکه در انتهای بازار آذر به ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید. این درحالی است که سکه در ابتدای سال ۱۴۰۰ در نرخ ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار داشت.

بورس

شاخص بازار سهام در انتهای آذر سال ۱۴۰۰ به کانال یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد رسید و در ابتدای سال در شاخص یک میلیون و ۳۰۶ هزار واحد بود. بورس از ابتدای سال ۱۴۰۰ بدترین بازار در بین بازارهای مالی از لحاظ بازدهی بوده است. شاخص بورس از ابتدای سال تا پایان آذر ۱۴۰۰ حدود چهار درصد رشد کرده است.

این درحالی است که بازار مسکن و طلا حدود ۱۸ درصد و قیمت سکه ۱۷ درصد افزایش را ثبت کردند.

مسکن و خودرو

شاخص تورم مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آذر ماه حدود ۱۸ درصد رشد داشته است. همچنین شاخص تورم خودرو در بازار سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۲۷ درصد رشد کرد.

بازدهی بازارها از ابتدای سال تا آذر 1400

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا