اقتصادی

بازدهی بازارها از ابتدای امسال تاکنون چند درصد بوده است؟

مدیرآموزش سازمان بورس امروز در مصاحبه رادیویی از بازدهی ۲۲۰ درصدی بورس در مقابل سایر بازارها خبرداد.

به گزارش روند بازار به نقل ازخبرآنلاین، بهنام بهزادفر امروز با اشاره به بازدهی ۲۲۰ درصدی بورس از ابتدای امسال تاکنون گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون سکه ۸۰ درصد، مسکن ۲۵ درصد، دلار ۳۱۰ درصد، بانک و ابزارهای در آمد ثابت مثل اوراق مشارکت و انواع صکوک ۴,۵ در صد بازدهی داشته است.

وی با اشاره به این موضوع که رشد بورس از سال ۹۶ آغاز شد و در همان زمان این بازار از رکود گذر کرد گفت: در حال حاضر بورس در دوره رونق قرار دارد اما هر رونقی ممکن است با رکود مواجه شود و هر رکودیممکن است با رونق مواجه شود و براین اساس توصیه من به سرمایه گذاران این است که همیشه با مازاد سرمایه خود وارد بورس شوند نه اینکه خانه، ماشین و دارایی های زندگی خود را بفروشند و وارد بازار سرمایه شونددر غیر این صورت کیفیت زندگی آنان تغییر خواهد کرد.

بورس- روندبازار

وی با اشاره به این موضوع که ممکن است برخی سهام ها حباب داشته باشند با استناد به حجم بالای معاملات و عرضه و تقاضا در این بازار ادعا حباب داشتن کلیت بازار سرمایه را رد کرد و در این خصوص افزود: ارزش معاملات یک روز بازار سرمایه معادل یک ماه بازار مسکن است؛ در این میان اما تک سهم‌ها و شرکت‌های هستند که بالاتر از ارزش ذاتی خود معامله می‌شوند در ضمن بازار سرمایه با این بازارها زیاد سرو کار ندارد.

مدیرآموزش فرابورس ایران عرضه اولیه شرکت های بزرگ در بورس و افزایش شناوری شرکت ها را دو عامل برای جلوگیری از حباب گرفتن قیمت سهام ها در بورس و افزایش حجم نقدینگی این بازار اعلام کرد و این دو اتفاق از ابتدای امسال با سرعت بیشتری در حال صورت گرفتن است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا