بورس

بازدهی بورس در هفته سوم بهمن ۱۴۰۲ / بازار سهام جامانده بازارهای مالی شد

بررسی معاملات بازار سهام حکایت از آن دارد که شاخص‌های بورسی در زمان رشد هفته گذشته دلار به شدت سرکوب شدند و کاهش ارتفاع دادند. با این وجود افت قیمت دلار در این هفته نتوانست بازار سهام را شارژ کند و شاخص‌ کل دوباره نزولی شد.

به گزارش روند بازار، نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته سوم بهمن‌ماه حاکی از آن است که شاخص‌ کل طی این هفته نزولی شده‌ است. اما شاخص هم‌وزن در این هفته توانست تا حدودی بر ارتفاع خود بیفزاید.

بررسی معاملات هفته دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد شاخص کل طی پنج روز کاری این هفته حدود ۰.۴۶ درصد پایین آمد و از دو میلیون و ۱۰۷ هزار واحد به دو میلیون و ۹۸ هزار واحد رسید. در طرف دیگر اما شاخص هم‌وزن طی این هفته، اندکی رشد کرد؛ به نحوی که این نماگر طی هفته سوم بهمن، از تراز ۷۳۲ هزار واحد با رشد ۰.۸۱ درصدی به ۷۳۸ هزار واحد رسید.

همچنین باید گفت بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه ۶ میلیارد و ۸۴۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل چهار هزار و ۲۴۱ میلیارد تومان را رقم زده است. همین‌طور طی پنج روز کاری این هفته حدود ۴۴۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

بورس هفته سوم بهمن در یک نگاه

بررسی معاملات هفته سوم بهمن‌ماه نشان می‌دهد شاخص کل در روز ابتدایی هفته با رشد ۰.۱۸ درصدی و شاخص هم‌وزن با افزایش ۰.۶۷ درصدی همراه شدند. در یکشنبه اما این روند پایان یافت و هر دو نماگر پایین آمدند؛ به نحوی که شاخص کل ۰.۵۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۱۲ درصد کاهش ارتفاع دادند.

معاملات دوشنبه اما به نحوی رقم خورد که شاخص‌های بازار سهام تقریبا در تراز خود باقی ماندند و شاخص کل ۰.۰۹ درصد کاهش و شاخص هم‌وزن ۰.۲ درصد افزایش داشتند. بورس سه‌شنبه نیز با همین روند دنبال شد و شاخص کل ۰.۰۶ پایین آمد. نماگر هم‌وزن نیز در این روز ۰.۰۹ درصد بالا رفت. در روز پایانی هفته معاملات بازار سهام با انرژی پایینی بسته شدند و در نهایت دو نماگر اصلی تقریبا در جای خود ثابت ماندند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا