بورس

بازدهی بورس در هفته پایانی بهمن ۱۴۰۲ / بازار سهام برای پنجمین هفته متوالی نزولی شد

کندل هفتگی شاخص کل در هفته پایانی بهمن‌ماه منتهی به دوم اسفند نیز نزولی بسته شد. این پنجمین هفته متوالی است که کندل هفتگی شاخص کل نزولی بسته می‌شود.

به گزارش روند بازار، بررسی معاملات بورس در هفته جاری حکایت از کاهش هر دو نماگر بازار سرمایه دارد؛ به صورتی که شاخص کل طی این هفته با افت ۰.۳۸ درصدی از دو میلیون و ۷۸ هزار واحد به دو میلیون و ۷۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در این هفته با کاهش ۰.۱ درصدی از ۷۲۷ هزار واحد به ۷۲۶ هزار واحد رسیده است.

در طرف دیگر ماجرا نیز ارقام مثبتی به چشم نمی‌خورد. چرا که حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این هفته نزولی بودند. به طوری که بازار سهام طی هفته پایانی بهم‌ماه به طور میانگین روزانه ۶ میلیارد برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل سه هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان را رقم زده است. همچنین لازم به ذکر است طی پنج روز معاملاتی این هفته بیشتر از ۱.۲ همت پول حقیقی از بازار خارج شده است.

بورس هفته پایانی بهمن در یک نگاه

نگاهی به معاملات بازار سهام در این هفته نشان می‌دهد که شاخص‌های بازار در روز ابتدایی هفته نزولی بودند. به طوری که شاخص کل در این روز شاخص کل ۰.۸۹ و شاخص هم‌وزن ۰.۶۷ کاهش داشتند. در یکشنبه اما این دو نماگر تا حدودی صعودی بودند و شاخص کل ۰.۲۳ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۱۹ درصد افزایش داشتند.

معاملات بورس دوشنبه نیز با همین روند بسته شد؛ به نحوی که شاخص کل ۰.۳۲ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۶۳ درصد افزایش ارتفاع دادند. اما معاملات بورس سه‌شنبه در حالی بسته شد که شاخص هم‌وزن و شاخص کل در خلاف جهت هم رفتار کردند. در چهارشنبه نیز هر دو نماگر بورس نزولی بودند تا به این ترتیب کندل هفتگی شاخص‌های بورسی نزولی باشد.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا