اقتصادی

بازدهی بورس در هفته چهارم بهمن ۱۴۰۲ / سرکوب بازار سهام ادامه دارد

نگاهی به معاملات بورس در هفته چهارم بهمن نشان می‌دهد، شاخص‌های بورسی همچنان در روند نزولی نوسان می‌کنند. همین موضوع سبب شد تا سبد سهامداران در این هفته کاهش قیمت داشته باشد.

به گزارش روند بازار، نگاهی به معاملات بازار سهام در هفته چهارم بهمن‌ماه حاکی از آن است که شاخص‌ کل طی این هفته نزولی شده‌ است. در طرف سهم‌های کوچک بازار نیز همین روند دیده می‌شود؛ با این تفاوت که میانگین هم‌وزن بازار در این هفته کاهش بیشتری را تجربه کرده است.

بررسی معاملات هفته چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نشان می‌دهد شاخص کل طی چهار روز کاری این هفته حدود ۰.۸۸ درصد پایین آمد و از دو میلیون و ۹۸ هزار واحد به دو میلیون و ۷۸ هزار واحد رسید. در طرف دیگر اما شاخص هم‌وزن طی این هفته، نزول بیشتری را پشت سر گذاشت؛ به نحوی که این نماگر طی هفته چهارم بهمن، از تراز ۷۳۹ هزار واحد با کاهش ۱۵۶ درصدی به ۷۲۷ هزار واحد رسید.

همچنین باید گفت بازار سهام طی این هفته به طور میانگین روزانه ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزش میانگین معادل چهار هزار و ۱۸ میلیارد تومان را رقم زده است. همین‌طور طی چهار روز کاری این هفته حدود ۷۶۳ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است.

بورس هفته چهارم بهمن در یک نگاه

بررسی معاملات بورس در هفته چهارم بهمن حاکی از آن است که شاخص‌های بورسی در روز ابتدایی هفته اندکی صعودی بودند. به طوری که شاخص کل ۰.۱ و شاخص هم‌وزن ۰.۱۶ درصد در شنبه افزایش ارتفاع دادند. اما پس از یک روز تعطیلی معاملات در یکشنبه شاخص‌های بورسی به روند نزولی خود بازگشتند. به طوری که بورس دوشنبه خبر از کاهش ۰.۳۹ درصدی شاخص کل و ۰.۶۸ درصدی شاخص هم‌وزن داد. بازار سهام در سه‌شنبه نیز نزولی بود؛ به طوری که شاخص کل در این روز ۰.۰۸ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۳ درصد پایین آمدند. در چهارشنبه نیز همین روند تکرار شد و شاخص کل ۰.۵۶ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۶۸ درصد کاهش ارتفاع داشتند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا