بورس

بازدهی بورس هفته اول تیر ۱۴۰۳ / تراز پول حقیقی مثبت شد

معاملات اولین هفته از تیرماه ۱۴۰۳ به پایان رسید و تکلیف کندل هفتگی شاخص‌های بورسی مشخص شد. نکته جالب توجه اینکه، این کندل پس از دو ماه مثبت شده و اندکی از زیان پرتفوی سهامداران کاسته است.

به گزارش روند بازار، نگاهی به روند معاملات بازار سهام در هفته ابتدایی تیرماه نشان می‌دهد شاخص کل طی چهار روز معاملاتی این هفته از دو میلیون و ۴۴ هزار واحد با رشد دو درصدی به دو میلیون و ۸۵ هزار واحد رسیده است. این روند در نماگر هم‌وزن بازار سهام نیز دیده شد؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار سهام در این هفته با رشد ۱.۱۳ درصدی از ۶۶۵ هزار واحد به ۶۷۳ هزار واحد رسید.

همچنین باید گفت حجم و ارزش معاملات نیز در این هفته پس از مدت‌ها رشد کرد؛ به طوری که بازار سهام در چهار روز معاملاتی این هفته به طور میانگین ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون برگه سهم حجم خورد و ارزشی معادل سه هزار و ۵۶۱ میلیارد تومان را رقم زده است.

در سمت تراز پول حقیقی نیز ارقام مثبتی ثبت شد و در این چهار روز بیشتر از ۷۸۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است.

بورس هفته اول تیر در یک نگاه

بررسی تابلو معاملات بورس تهران در هفته ابتدایی تیرماه نشان می‌دهد شاخص کل در روز اول هفته حدود ۰.۱۹ درصد رشد کرده است. شاخص هم‌وزن نیز در این روز ۰.۰۴ درصد افزایش ارتفاع داده است.

در روز یکشنبه اما نماگر هم‌وزن بازار نتوانست رشد کند و با کاهش ۰.۰۳ درصدی روبه‌رو شد. در مقابل شاخص کل در این روز نیز توانست ۰.۲۱ درصد افزایش یابد.

در روز دوشنبه اما رشد شاخص‌های بورسی تقویت شد و شاخص کل ۰.۶۹ درصد و شاخص هم‌وزن ۰.۴۴ درصد افزایش یابند. در روز پایانی هفته نیز این روند تکرار شد و شاخص کل و شاخص هم‌وزن به‌ترتیب ۰.۹۷ درصد و ۰.۶۷ درصد به ارتفاع خود افزودند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا