اقتصادی

بورس در هفته گذشته چقدر بازدهی داشت؟

هفته گذشته شاخص کل بورس ۱٫۰۵ درصد رشد را ثبت کرد و در آخرین روز معاملاتی در محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد قرار گرفت. کدام عوامل در روند بازار روزهای گذشته موثر بود؟

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، هفته گذشته شاخص کل بورس ۱٫۰۵ درصد رشد را ثبت کرد و در آخرین روز معاملاتی در محدوده یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم هفته گذشته ۰٫۵۰ درصد منفی شد و در کانال ۴۲۲ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس هفته گذشته در محدوده چهار هزار میلیارد تومان در نوسان بود و نسبت به هفته‌های گذشته این رقم کاهش یافت.

کلیت بازار سرمایه و صنایع بورسی در روزهای گذشته با جو اصلاحی و کاهش قیمت همراه شد و تنها به دلیل خبر تخفیف نرخ پالایشی‌ها این گروه با روند مثبت همراه شدند اما بقیه گروه‌ها منفی بودند. همچنین مخالفت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با واردات خودرو عامل مهم دیگری بود تا گروه خودرویی هم منفی شود.

پیش‌بینی‌ها از بازار سهام نشان می‌دهد وجود ابهام در نرخ دلار به واسطه برجام، سیگنال انتشار اوراق از سمت دولت و تغییر در نرخ بهره بانکی عامل مهمی در روند بازار سرمایه است.

به نظر می‌رسد تنها امید بازار در روزهای آینده به انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها و مشخص شدن سیاست‌های ضد تورمی دولت است. اما تا زمان مشخص نشدن این عوامل اعتماد از سمت سهامداران به بازار برنمی‌گردد و بورس رشد خاصی را تجربه نخواهد کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا