بورس

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام

نگاهی به معاملات هفته سوم آذر حکایت از آن دارد که کسعدی با افزایش ۲۲ درصدی بیشترین بازدهی و واتی با افت ۱۷ درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

به گزارش روند بازار، بررسی معاملات بازار سهام در این هفته نشان می‌دهد شاخص کل در این هفته توانست ۲.۴۲ درصد افزایش ارتفاع دهد و از دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد به دو میلیون و ۲۲۱ هزار واحد برسد. البته رشد سهام شرکت‌های کوچک بازار اندازه شاخص‌سازها نبود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در این هفته ۱.۲۳ درصد افزایش داشت و از ۷۵۲ هزار واحد به ۷۶۱ هزار واحد رسید.

همچنین باید گفت بازار سهام در چهار روز معاملاتی این هفته به طور میانگین، روزانه ۹ میلیارد و ۶۷۵ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل ۶ هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان را رقم زد. در مجموع نیز حدود ۳۶۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.   

بیشترین بازدهی هفته چهارم آذرماه

کمترین بازدهی هفته چهارم آذر 

اگر معاملات بورس در هفته چهارم آذر ۱۴۰۲ بررسی شود مشخص می‌کند که سهام کسعدی توانست در این هفته با رشد ۲۲ درصدی بیشترین بازدهی را میان رقبای بورسی خود به ارمغان بیاورد و به قیمت ۹۵۶ تومان برسد. گفتنی است کسعدی در چهار روز از این هفته در طرف مثبت نوسان معامله شد و همین موضوع سبب رشد نسبتا خوب این سهم شد.

همچنین نطرین و وبهمن نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی خوبی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی هفته چهارم آذرماه به ترتیب ۱۷ و ۱۴ درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته نطرین به قیمت ۱۷۴۱ و وبهمن به ۵۱۸ تومان رسیدند.

کمترین بازدهی هفته چهارم آذر 

کمترین بازدهی هفته چهارم آذر 

در طرف مقابل اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ به طوری که واتی با کاهش ۱۷ درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کرد. گفتنی است واتی در حال حاضر در تراز ۹۴۳ تومانی قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح ۸۳۹ تومان است.

همچنین سجام نیز دیگر سهمی بود که با کاهش ۱۳ درصدی، بیشترین کاهش را در هفته چهارم آذرماه به ثبت رساند.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا