بورس

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام/ آ س پ بر فراز بام بازار

نگاهی به معاملات هفته سوم آذر حکایت از آن دارد که آ س پ با افزایش ۲۰ درصدی بیشترین بازدهی و ثفارس با افت ۱۳ درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

به گزارش روند بازار، بررسی معاملات این هفته نشان می‌دهد شاخص کل طی پنج روز معاملاتی با کاهش ۰.۶ درصدی روبه‌رو شد و از دو میلیون و ۱۷۱ هزار واحد در پایان هفته گذشته به دو میلیون و ۱۵۸ هزار واحد در پایان بورس امروز رسید. اما مسیر شاخص هم‌وزن در این هفته با شاخص کل متفاوت بود؛ به نحوی که نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار در این هفته رشد ۰.۶۴ درصدی را ثبت کرد و از تراز ۷۴۷ هزار واحد تا ۷۵۲ هزار واحد بالا رفت.

همچنین لازم به ذکر است بازار سهام طی این هفته به طور میانگین، روزانه هشت میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل پنج هزار و ۴۸۸ میلیارد تومان را رقم زد. این ارقام نسبت به هفته گذشته با کاهش نسبتا شدیدی روبه‌رو شدند. در طرف دیگر نیز ارقام ورود و خروج پول جالب نبود؛ چرا که طی پنج روز معاملاتی، مجموعا بیش از ۹۰۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بیشترین بازدهی هفته سوم آذرماه

بیشترین بازدهی

اگر معاملات بورس در هفته سوم آذر ۱۴۰۲ بررسی شود مشخص می‌کند که سهام آ س پ توانست در این هفته با رشد ۲۰ درصدی بیشترین بازدهی را میان رقبای بورسی خود به ارمغان بیاورد و به قیمت ۱۹۱۴ تومان برسد. گفتنی است آ س پ در چهار روز از این هفته در طرف مثبت نوسان معامله شد و همین موضوع سبب رشد نسبتا خوب این سهم شد.

همچنین ثغرب و لبوتان نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی خوبی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم طی هفته سوم آذرماه به ترتیب ۲۰ و ۱۹ درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته ثغرب به قیمت ۱۲۸۳ و لبوتان به ۱۸۶۸ تومان رسیدند.

کمترین بازدهی هفته سوم آذر 

کمترین بازدهی

در طرف مقابل اما ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر بود؛ به طوری که ثفارس با کاهش ۱۳ درصدی بدترین عملکرد را میان سهم‌های بورسی ثبت کرد. گفتنی است ثفارس در حال حاضر در تراز ۴۶۳۵ تومانی قرار گرفته و نزدیک‌ترین حمایت آن سطح ۳۹۵۴ تومان است.

همچنین چنوپا و وآتوس نیز دیگر سهم‌هایی بودند که با کاهش ۱۱ درصدی، بیشترین کاهش را در هفته سوم آذرماه به ثبت رساندند.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا