اقتصادیبورس

بیشترین و کمترین بازدهی نمادهای بازار سهام / سقوط ۱۷ درصدی ثتران در یک هفته

بررسی معاملات هفته سوم بهمن نشان می‌دهد که آردینه با افزایش ۳۲ درصدی، بیشترین بازدهی و ثتران با افت ۱۷ درصدی کمترین بازدهی را میان رقبای خود به ثبت رساندند.

به گزارش روند بازار، کندل هفتگی شاخص کل در هفته پایانی بهمن‌ماه منتهی به دوم اسفند نیز نزولی بسته شد. این پنجمین هفته متوالی است که کندل هفتگی شاخص کل نزولی بسته می‌شود.

بررسی معاملات بورس در هفته جاری حکایت از کاهش هر دو نماگر بازار سرمایه دارد؛ به صورتی که شاخص کل طی این هفته با افت ۰.۳۸ درصدی از دو میلیون و ۷۸ هزار واحد به دو میلیون و ۷۰ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در این هفته با کاهش ۰.۱ درصدی از ۷۲۷ هزار واحد به ۷۲۶ هزار واحد رسیده است.

در طرف دیگر ماجرا نیز ارقام مثبتی به چشم نمی‌خورد. چراکه حجم و ارزش معاملات خرد نیز در این هفته نزولی بودند. به طوری که بازار سهام طی هفته پایانی بهمن‌ماه به طور میانگین روزانه ۶ میلیارد برگه سهم حجم خورد که ارزشی معادل سه هزار و ۶۴۳ میلیارد تومان را رقم زده است. همچنین لازم به ذکر است طی پنج روز معاملاتی این هفته بیشتر از ۱.۲ همت پول حقیقی از بازار خارج شده است.

بیشترین بازدهی نمادها در هفته پایانی بهمن

بیشترین بازدهی

بررسی معاملات بورس در هفته پایانی بهمن ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که سهام آردینه توانسته است در این هفته با رشد ۳۲ درصدی بیشترین بازدهی را به ثبت برساند و به ارزش ۸,۳۶۵ تومان معامله شود.

بکاب و داوه نیز دیگر سهم‌هایی بودند که در این هفته بازدهی مثبتی از خود بر جای گذاشتند. به نحوی که این دو سهم در این هفته به ترتیب ۱۹ و ۱۷ درصد افزایش قیمت داشتند. به این ترتیب در پایان معاملات این هفته بکاب به قیمت ۱,۴۸۶ و داوه به ۸۹۰ تومان رسیدند.

کمترین بازدهی نمادها در هفته پایانی بهمن

کمترین بازدهی

در طرف مقابل، ارقام ریزش سهم‌های کم‌بازده کمتر قرار دارد؛ به طوری‌که ثتران افت ۱۷ درصدی بیشترین کاهش قیمت را میان رقبای خود در بازار سهام ثبت کرده است. آ س پ و ثنوسا نیز دیگر سهم‌های کم‌بازده این هفته بود که با افت ۱۶ درصدی به قیمت ۲,۷۸۵ و ۱,۰۸۳ تومانی رسیدند. همچنین فنر و ثجنوب نیز با کاهش ۱۵ درصدی دیگر سهم‌های کم‌بازده بورس در هفته پایانی بهمن‌ماه بودند.

منبع
تجارت نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا