بورس

بازدهی هفتگی بازارهای مالی

این هفته هر چهار بازار طلا، سکه، بورس و دلار دچار ریزش شدند. در این میان سکه بیشترین و دلار کمترین میزان کاهش قیمت در طول هفته را به ثبت رساند.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، هفته سوم فروردین برای بازارها با ریزش دسته‌جمعی همراه بود. بر این اساس هر چهار بازار دچار افت شده و سکه، طلا، بورس و دلار به ترتیب بیشترین ریزش قیمتی را تجربه کردند.

سکه

سکه امامی با ۵٫۲ درصد افت قیمتی در هفته‌ای گذشت، پیشتاز ریزش در میان بازارها شد.

هر سکه که انتهای هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان قیمت داشت، با کاهشی ۵۸۶ هزار تومانی، تا انتهای هفته سوم فروردین ماه به ۱۰ میلیون و ۵۶۲ تومان رسید.

طلا

آخرین نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار هفته گذشته یک میلیون و ۸۴ هزار و ۶۰۰ تومان بود. آخرین نرخ این هفته اما به یک میلیون و ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

بر این اساس طی یک هفته ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان از قیمت طلا کم شده و این فلز گران‌بها سه درصد از ارزش خود را از دست داده است.

بورس

براساس داده‌های بورس اوراق بهادار، بازار سرمایه هفته گذشته را با شاخص یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۵۴۳ واحد به پایان رسانده است.

تا پایان این هفته شاخص ۴۴ .۶ هزار واحد ریزش کرده و به سطح یک میلیون و ۲۴۹ هزار و ۹۱۰ واحد رسیده.

با این حساب بازار سرمایه در هفته سوم فروردین ماه ریزش ۳٫۴ درصدی را تجربه کرده است.

دلار

هر اسکناس آمریکایی هفته سوم فروردین ماه را در حالی به پایان رساند که قیمتش به ۲۵ هزار و ۲۱۰ تومان رسیده بود.

در طول هفته جاری، بازار ارز نیز مانند سایر بازارها با ریزش مواجه شد و در نهایت هر دلار ۷۴۴ تومان از ارزش خود را از دست داده و به قیمت ۲۴ هزار و ۴۶۶ تومان رسید.

بنابراین دلار این هفته کمتر از سایر بازارها و در حدود ۲٫۹ درصد کاهش قیمت ثبت کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا