اقتصادی

رشد در میان خون/ بازدهی یک ساله بازار رمزارزها

اکثر ارزهای دیجیتال بازار رمزارزها ریزش زیادی نسبت به یک سال قبل خود داشتند اما دو گروه از بازار نسبت به پارسال رشد کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر بازدهی یکساله ارزهای دیجیتال را با یکدیگر مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که تقریبا اکثر حوزه‌های ارزهای دیجیتال بازدهی منفی نسبت به پارسال داشتند. تنها دو حوزه در ارزهای دیجیتال نسبت به یک سال گذشته خود رشد کردند. حوزه متاورس و صرافی‌های ارز دیجیتال.

گزارش جدید kraken intelligence نشان می‌دهد که توکن‌های متاورس بیشترین بازدهی نسبت به یک سال قبل در میان بازار رمزارزها را داشتند. در شرایط نزولی بازار توکن‌های متاورس بیش از ۴۰۰ درصد نسبت به یک سال قبل بازدهی مثبت داشتند. براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ MANA در یک سال گذشته ۴۱ درصد، SAND حدود ۴۵۰ درصد، AXS حدود ۵۰۰ درصد و GMT حدود ۷۰۰ درصد رشد کرده است.

برخی از کارشناسان رونق بازار NFT در سال ۲۰۲۱ را راهی برای افزایش سرمایه‌گذاری در توکن‌های متاورس می‌دانند. بازی‌های مبتنی بر فناوری متاورس با استفاده از NFT این روزها در سراسر دنیا محبوبت دارند. براساس گزارش‌ها با وجود ریزش قیمت ارزهای دیجیتال کاربران بازی‌های متاورس و بلاکچین کاهش نیافته است. البته گروه‌های بررسی شده در این گزارش در ۹۰ روز گذشته بازدهی منفی داشتند و ملاک ارزیابی این گروه‌ها نوسان یک سال گذشته بود.

بازدهی بازار رمزارزها در یک سال گذشته
پیش‌بینی می‌شود که بازی‌های بلاکچین به زودی رشد بیشتری خواهند داشت چون ۲/۵ میلیارد دلار در چند ماه گذشته برای توسعه بازی هزینه شد. بعد از توکن‌های متاورس، توکن‌های صرافی‌های ارز دیجیتال با ۶ درصد بازدهی مثبت بهترین گروه بودند.

بیت‌کوین و اتریوم و ارزهای دیجیتال لایه یک در یک سال گذشته همگی بازدهی منفی داشتند. ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هم در ریزش از همه پیشی گرفتند. این گروه در یک سال گذشته بیش از ۷۰ درصد ارزش خود را از دست داده است. میم‌کوین‌ها هم در یک سال گذشته ۶۲ درصد ریزش کردند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا