اقتصادی

بازدید معاون علمی، فناوری رییس‌جمهور از شرکت رسام پلیمر نامی

روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری از شرکت رسام پلیمر نامی و چند شرکت دانش‌بنیان توانمند و پیشران استان آذربایجان شرقی بازدید کرد.

تولید مواد و فرآورده‌های پلی‌اورتان با تکیه به فناوری‌های روز

به گزارش روند بازار، رسام پلیمر نامی، یکی از شرکت‌هایی بود که توسط روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در تاریخ ۱۴ مرداد ماه مورد بازدید قرار گرفت. این شرکت دانش‌بنیان که در نسل اول در حوزه کفش فعالیت خود را آغاز کرد  در نسل سوم‌خود وارد عرصه کامپاندهای پی وی سی شد و در سال ۱۳۹۶ به عنوان شرکت دانش بنیان شناخته شد و سال ۱۴۰۰ به تولیدی نوع یک ارتقا یافت.

از جمله تولیدات شرکت رسام پلیمر نامی می‌توان به تولید مواد اولیه بالادستی حوزه پلیمر از جمله فوم‌های پلی یورتان اشاره کرد. مواد پلی اورتانی در صنایع مختلف از جمله یخچال سازی اتومبیل کفش و … کاربردهای گسترده‌ای دارند و مصرف سالیانه بیش از ۱۵۰ هزار تن و نیازمند هزینه ارزی حدأقل ۲۵۰ میلیون دلار است.

این شرکت دانش‌بنیان، علاوه بر تولید و تجاری‌سازی محصولات بعضاً بدون رقیب در حوزه زیره کفش، در زمینه مواد پلی اورتان مورد استفاده صنایع، زمینه را برای بی نیازی کشور به واردات و همچنین حضور در بازارهای بین‌المللی فراهم کرده است به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۶ کشور از محصولات این شرکت استفاده می‌کنند.

منیع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا