فرهنگی

بازگشایی مدارس در ماه‌های آتی قابل قبول نیست / واکسن فایزر از آلمان می‌آید

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت بازگشایی مدارس در این مقطع زمانی را غیرقابل قبول دانست و گفت: در صورت واکسیناسیون کادر آموزش، فرهنگیان و والدین به طور کامل تا اول مهرماه نگرانی‌ها برای بازگشایی مدارس کم می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، سید محمد پاک‌مهر با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر بازگشایی مدارس در سال تحصیلی پیش رو اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا کشور را درشرایط خاصی قرار داده است و پیک پنجم کرونا تمام گروه‌های سنی حتی اطفال و سنین دانش آموزان را درگیر کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ویروس کرونا به رغم سویه‌های متفاوت، رفتارهای متعدد و غیر قابل پیش‌بینی از خود نشان داده است در نتیجه روش درمان قطعی نیز کشف نشده و ساخت واکسن ویژه سنین دانش آموزان یعنی زیر ۱۸ سال نیز در دست مطالعه و ساخت قرار دارد.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که بازگشایی مدارس در این مقطع زمانی قابل قبول نیست.

پاک مهر خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم واکسیناسیون فرهنگیان، کادر آموزش و والدین را تا اول مهر به طور کامل انجام دهیم، در آن زمان نگرانی از بازگشایی مدارش کاهش می‌یابد.

وی بیان داشت: در راستای نگرانی‌های موجود مجلس جلساتی را با مسئولان امر برگزار خواهد کرد تا هنگام بازگشایی مدارس اطمینان خاطر داشته باشیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان از واردات هفته ای ۵ میلیون دوز واکسن کرونا به کشور خبر داد و گفت: واکسن سینوفارم و برکت به فراوانی در کشور یافت می‌شود. ما در زمینه واکسن با کمبود مواجه نیستیم. حتی هنگام واردات واکسن آسترازینکا و اسپوتنیک هر دو دوز با هم وارد شده است. لذا جای نگرانی بابت تزریق سر موعد واکسن دوز دوم وجود ندارد.

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات انجام شده با آلمان برای واردات واکسن فایزر تولید این کشور گفت: هماهنگی‌های لازم در دولت بین وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر برای واردات این نوع واکسن در دست انجام قرار دارد که البته بودجه لازم از سوی وزارت بهداشت تامین می‌شود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا