اقتصادی

بازگشایی نماد معاملاتی برنج از هفته آینده

انبار و نماد معاملاتی برای انجام معاملات گواهی سپرده کالایی برنج طارم محلی (بوجار نشده) در بورس کالا گشایش می‌یابد.

به گزارش روند بازار به نقل از تحلیل‌بازار، مدیریت مالی بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:انبار شرکت توسعه تجارت برنج مازندران از سه شنبه ۱۹ مهر فعال شده است و با نماد برنج ۰۲۰۴ پ ۰۱ و نام برن طارم ۰۲۲۴ تجارت مازندران آماده پذیرش محصول برنج سفید طارم محلی بوجار نشده از مشتریان است.

بر اساس این اطلاعیه، این نماد معاملاتی گواهی سپرده کالایی یکشنبه ۲۴ مهر بازگشایی می‌شود.

محصول تحویلی به انبار باید تولید سال زارعی جاری (۱۴۰۱) و در کیسه‌های پلاستیکی باشد و انبار دار، کالای تولیدی سال‌های زراعی گذشته را پذیرش نخواهد کرد.

طبق این اطلاعیه، حداکثر زمان نگهداری کالا تا ۳۱ تیر ۱۴۰۱ است و تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده کالایی و آخرین روز معاملاتی نماد ایجاد شده ۲۱ تیر سال آینده خواهد بود و پس از آن معاملات نماد برای فرایند تحویل و تسویه حساب با انبار متوقف خواهد شد.

هر گواهی سپرده برنج معادل یک کیلوگرم از این محصول است و برای تحویل گرفتن کالا از انبار واقع در استان مازندران (شهرستان آمل) لازم است حداقل به میزان ۱۰۰ کیلوگرم گواهی سپرده کالایی توسط مالک ارائه شود.

اطلاعات مربوط به سفارش‌ها و قیمت‌های معاملاتی در بخش بورس کالا قسمت گواهی سپرده در سایت www.tsetmc.com برای عموم قابل مشاهده است.

اواسط اسفند سال ۱۳۹۹ نماد معاملاتی برنج طارم مازندران در بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران درج و معاملات آن در ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد.

از ابتدای راه اندازی معاملات گواهی سپرده برنج در بورس کالا تا آخرین سررسید نماد معاملاتی مربوطه ۵۸۶ هزار و ۸۹۸ گواهی به ارزش ۳۴ میلیون تومان در بازار مالی بورس کالا داد و ستد شد. این میزان گواهی معادل ۵۸۶ تن برنج است.

به نقل از: بورس کالا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا