اقتصادیدانش و فناوری

بازگشت ارزش بازار اپل به مرز ۳ تریلیون دلار

با افزایش ۲ درصدی قیمت سهام اپل، این شرکت برای بار دوم در سال ۲۰۲۳ به ارزش بازار حدود ۳ تریلیون دلار دست یافت.

به گزارش روند بازار، ارزش بازار اپل پس از افزایش ۲ درصدی سهام آن در روز سه‌شنبه، در بالای مرز ۳ تریلیون دلار بسته شد. ارزش سهام این شرکت پس از این افزایش ۲ درصدی به ۱۹۳.۴۲ دلار رسید؛ آخرین بار در ماه اوت (تیرماه ۱۴۰۲) بود که ارزش اپل به آستانه ۳ تریلیون دلار رسیده بود.

براساس گزارش CNBC، ارزش اپل رسماً برای اولین‌بار در ماه ژوئن (خردادماه) رسماً از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرد اما قبلاً در دسامبر ۲۰۲۲ (آذرماه ۱۴۰۱) نیز در معاملات روزانه برای مدت کوتاهی به ۳ تریلیون دلار رسیده بود. در سال جاری میلادی نیز سهام اپل در ۳۱ ژوئیه (۹ مرداد ۱۴۰۲) به بالاترین حد خود دست‌ یافت.
ارزش بازار اپل

ارزش بازار اپل دوباره به ۳ تریلیون دلار رسید

قیمت سهام سازنده آیفون، با وجود اینکه این شرکت تعداد کل سهام خود را از طریق بازخرید کاهش داده است، تاکنون بیش از ۴۸ درصد در سال جاری میلادی افزایش یافته است. اگرچه اپل با رشد آهسته و چالش‌هایی در بازار چین دست‌وپنجه نرم می‌کند، اما سرمایه‌گذاران این شرکت را کسب‌وکاری با جریان بالای نقدینگی، محصولات محبوب در سطح جهانی و سهامداران قوی می‌دانند.

در سال مالی ۲۰۲۳ اپل، که از اکتبر (مهرماه ۱۴۰۲) آغاز شد، اپل درآمد کل ۳۸۳.۲۹ میلیارد دلاری را گزارش کرد که حدود ۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت. اپل همچنین در ماه نوامبر (آبان‌ماه) هشدار داد که انتظار رشد درآمد سالانه در سه‌ماهه بسیار مهم پایانی سال را ندارد، با آنکه این سه‌ماهه‌، اولین فصل کامل فروش سری آیفون ۱۵ از زمان عرضه این سری است.

انتظار می‌رود سال بعد، اپل هدست واقعیت مجازی ویژن پرو را عرضه کند؛ ویژن پرو اولین پلتفرم جدید و بزرگ اپل از زمان معرفی اپل واچ در سال ۲۰۱۴ است و می‌تواند کمک زیادی به رشد این شرکت بکند.

منبع : دیجیاتو

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا