اقتصادی

بازگشت بازار مرغ به روال عادی

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از افرایش جوجه‌ریزی در اردیبهشت خبر داد و گفت: با افزایش ۳۰ میلیون قطعه‌ای جوجه ریزی، کمبودها برطرف شده و بازار گوشت مرغ کشور به روال عادی برگشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از ایرنا، «سید محمد آقامیری» درباره نوسانات اخیر بازار مرغ افزود: قبل از سرپرستی بنده در وزارت جهاد کشاورزی، انجمن جوجه یک روزه در نامه‌ای به اعضای خود، خواست تخم مرغ نطفه‌دار از دستگاه‌ خارج و تولید جوجه یک روزه‌ متوقف شود؛ به دلیل عدم تولید جوجه، چالش‌های متعددی در تامین گوشت مرغ بازار اتفاق افتاد به طوری که تولید مرغ در کشور به نصف کاهش یافت.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: با این حال با مدیریت‌ صورت گرفته اکنون میزان جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ در کشورمان افزایشی شده و به روال عادی برگشته است به طوری که طبق برنامه هفتگی ۴۴ هزار تن گوشت مرغ تولید شده اما برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که این میزان به ۵۰ هزار تن خواهد رسید.

وی تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی در اردیبهشت ماه به ۱۱۸ میلیون قطعه رسید این در حالی است که در مقایسه با ۸۴ تا ۸۵ میلیون قطعه جوجه ریزی تولید ماه قبل از عید نوروز، نزدیک به ۳۰ میلیون قطعه افزایش جوجه‌ریزی صورت گرفته است.

به گفته وی، در خردادماه نیز برنامه‌ریزی جوجه ریزی در جهت افزایش و اشباع بازار خواهد بود

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا