اجتماعی

بازگشت محدودیت‌های کرونایی در پروازهای ورودی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، از بازگشت محدودیت‌های کرونایی برای سفر به ایران و الزام ارائه تست منفی PCR یا تزریق ۲ دوز واکسن کرونا در پروازهای خارجی خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، سخنگوی این سازمان از بازگشت محدودیت‌های کرونایی برای سفر به ایران خبر داد و گفت: به توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا در کشور مسافران برای ورود به ایران ملزم به ارائه تست منفی PCR یا ارائه گواهی سلامت الکترونیکی مبنی بر تزریق دو دوز واکسن کرونا هستند.

میر اکبر رضوی اظهار داشت: به توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا، اطلاعیه هوانوردی در پروازهای خارجی بر روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری دارای اعتبار است و دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا مبنی بر ارائه دو دوز واکسن کرونا یا ارائه تست منفی PCR برای مسافران مورد توجه خواهد بود.

وی افزود: بنا بر مقررات وزارت بهداشت در صورت نیاز غربالگری هنگام ورود انجام و نسبت به مسافران مشکوک اقدامات لازم انجام خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در پروازهای داخلی نیز با توجه به شیوع مجدد کرونا شرکت‌های هواپیمایی موظفند از تاریخ ۲۹ تیرماه در بدو ورود مسافران به هواپیما نسبت به ارائه پک بهداشتی شامل ماسک و پَد الکلی در پروازها اقدام کنند.

رضوی بر رعایت فاصله اجتماعی در فرودگاه هنگام گرفتن کارت پرواز و استفاده از ماسک در محیط فرودگاهی تاکید کرد و افزود: بنابراین شرکت‌های هواپیمایی موظفند کما فی السابق نسبت به ضرورت استفاده از ماسک در طول پرواز و نظارت بر رعایت آن توسط مسافران اقدام کنند.

برهان محمودی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا