اقتصادی

بازگشت کارت‌های سوخت نخی به جایگاه‌ها

در ابتدای بهمن‌ماه با کاهش یکباره سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر در هر کارت سوخت، دوباره تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها افزایش یافت، به‌طوری که در این روزها شاهد بازگشت کارت‌های سوخت نخی کنار نازل‌های پمپ‌بنزین‌ها هستیم.

به گزارش روند بازار، در سال جاری به‌دنبال تصمیم دولت و مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهم سوخت‌گیری با کارت‌های سوخت شخصی، شروع به جمع‌آوری کارت‌های مازاد سوخت آزاد جایگاه‌ها شد، به‌طوری که در برهه‌ای از زمان، پیدا کردن کارت سوخت آزاد در جایگاه‌های سوخت، برای افرادی که به‌هردلیل کارت سوخت شخصی به‌همراه نداشتند، سخت شده بود.

اختلالات این طرح که با عنوان “ساماندهی کارت‌های سوخت” مطرح شده بود، با هماهنگی جایگاه‌داران و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، رفته رفته برطرف شد و در نیمه سال جاری به‌گونه‌ای شد که هر جایگاه یک یا دو کارت سوخت آزاد برای موارد اضطراری در اختیار داشته باشد و تمامی کارت‌های مازاد جمع‌آوری شد.

در این خصوص خبرهایی مبنی بر پایان کارت‌های سوخت نخی که در پمپ‌بنزین‌ها کنار هر نازل با ریسمانی متصل بود و برای متقاضیان قابل استفاده بود، در رسانه‌ها منتشر شد و اعلام شد که دوره کارت‌های سوخت نخی به پایان رسیده است.

اما در ابتدای بهمن‌ماه با کاهش یکباره سهمیه بنزین آزاد از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر در هر کارت سوخت، دوباره تعداد کارت‌های سوخت آزاد جایگاه‌ها افزایش یافت، به‌طوری که در این روزها، شاهد بازگشت کارت‌های سوخت نخی کنار نازل‌های پمپ‌بنزین‌ها هستیم.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا