اجتماعی

باز شدن آزادراه زنجان-قزوین

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از فعالیت راهداران در سه جبهه برای مقابله در برابر سیل، کولاک و طوفان شن در اقصی نقاط کشور خبر داد.

روند بازار به نقل ازخبرآنلاین ، محمد رودباری با اشاره به اقدامات راهداران در سه جبهه کولاک، طوفان شن و سیل در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: از عصر روز سه شنبه محورهای کرج-چالوس و هراز بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی و با پیشنهاد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به پلیس راه راهور ناجا بسته شده است.

وی افزود: محور هراز با کولاک شدید درگیر است و تاکنون حدود ۱۹ ریزش بهمن در محور کرج-چالوس رخ داده است و بنا به دلیل همین تصمیم مشکلی برای هموطنان رقم نخورد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به انسداد در آزادراه زنجان-قزوین بیان داشت: در محدوده ۲۰ کیلومتری از رفت و برگشت آزادراه زنجان-قزوین برف و کولاک بسیار شدید وجود داشت که باعث اختلال در دید افقی شده بود از بعد از ظهر چهارشنبه برای تردد مردم بازگشایی شد.

رودباری به وضعیت راه‌های لرستان اشاره کرد و گفت: از عصر دوشنبه ترافیک محلی در محور خرم‌آباد-پل‌دختر نیز ممنوع شد. محور پلدختر-کوهدشت نیز به علت آب گرفتگی و محور الیگودرز به شول‌آباد به دلیل ایمنی به همراه قسمتی از محور خرم آباد-الشتر به دلیل آب گرفتگی مسدود هستند. البته تردد از جاده عبوری داخل روستا امکان پذیر به جای محور خرم آباد-الشتر امکان پذیر است.

وی ادامه داد: محور حمیل-ایلام به علت ریزش کوه، محور انار به یزد به دلیل طوفان شن و محور اندیکا به تاراز به علت بالا آمدن آب رودخانه فعلاً مسدود است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین‌الات سازمان راهدارای و حمل‌ونقل جاده‌ای بیان داشت: در حال حاضر شاهد بارش برف و باران در برخی از استان‌های اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی هستیم. به علاوه استان‌های کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، خوستان، بوشهر کهگیلویه و بویر احمد، فارس، یزد و مرکزی درگیر بارش باران هستند.

رودباری با اشاره به تجهیز ماشین آلات راهداری صورت گرفته برای استان لرستان یادآور شد: علاوه بر ماشین‌آلات متعلق به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، ۱۱ دستگاه روز سه شنبه و ۹ دستگاه امروز اعزام شد که مجموع ماشین‌الات تحت اختیار استان ۲۸۸ دستگاه است و تاکنون به همراه ۴۰۰ نیروی راهداری ۹۵ مورد ریزش برداری و رانش برداری انجام گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا