اجتماعی

 بافت فرسوده به ۱۷۰ هزار هکتار رسید

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور گفت: میزان بافت های فرسوده در کشور طی ۱۰ سال گذشته به ۱۷۰ هکتار رسیده که رشد ۱۵ درصدی داشته است.

به گزارش روند بازار، فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه در سال ۹۳ حدود ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور ثبت شده بود  اما طبق بررسی های جدید صورت گرفته آمار بافت های فرسوده افزایش یافته است گفت: آمار ها حاکی از آن است که میزان بافت فرسوده به ۱۷۰ هزار هکتار رسیده است.

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته بالغ بر ۱۵ درصد به میزان بافت فرسوده کشور اضافه شده است.

 پورحاجت با بیان اینکه  از برنامه چهارم توسعه ۱۵ سال می گذرد اما هنوز احیای بافت فرسوده سرعت مناسبی ندارد و حتی از برنامه هم عقب تر است گفت: قانون احیای بافت فرسوده نیاز به بازنگری دارد و باید به این سمت حرکت کرد. چرا که قانون احیای بافت فرسوده کارآیی لازم را نداشته است. 

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور  با بیان اینکه در صورتی که متوسط هزینه ساخت هر متر مسکن در بیابان ۵ میلیون تومان باشد گفت: با توجه به کاهش هزینه های ساخت و با توجه به آنکه زیرساخت های لازم در بافت فرسوده وجود دارد و باید احیای بافت فرسوده در اولویت باشد.

وی افزود: هم اکنون  یک چهارم مردم کشور در بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری زندگی می کنند بنابراین باید بافت های فرسوده مورد توجه قرار بگیرند.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا