اجتماعی

وجود ۸ درصد از بافت‌های فرسوده کشور در استان تهران

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور، وجود دارد که از این تعداد ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.

به گزارش روند بازار، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۱۶۶ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد گفت: ۱۳ هزار و ۲۲۷ هکتار از محدوده‌های مصوب بافت فرسوده کشور در استان تهران واقع شده است که این میزان حدود ۸ درصد از بافت فرسوده کشور را شامل می‌شود.

وی ادامه داد:  از مجموع بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری استان تهران، ۷۳۸۷ هکتار بافت فرسوده وحدود ۵۸۴۰ هزار هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران  با اشاره به سیاست گذاری برای نوسازی  حدود ۱۳ هزار هکتار از بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است گفت: بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود که فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود.

جنتی تاکید کرد: ساخت و تولید مسکن در بافت های فرسوده جزو اولویت‌های ما به شمار می‌رود که این سیاست  را دنبال کرده و جزو اولویت‌های اول خود قرار داده‌ایم.

منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا