اقتصادی

بالاترین قیمت طلا در ۵ ماه اخیر ثبت شد

نرخ طلا در بازارهای جهانی پس از مدتها بالاخره سد مقاومتی ورود به کانال ۱۹۰۰ دلار را شکست.

 به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، هر اونس طلا در بازارهای جهانی با افزایشی ۷ دلاری به ۱۹۰۵ دلار رسید . هر چند میزان افزایش قیمت طلا اندک بود اما تغییر کانال سیگنال مهمی برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود .

 نرخ طلا در بازارهای جهانی حالا با قرارگیری در کانال یک هزار و ۹۰۰ دلار به قیمت ۵ ماه قبل برگشت چرا که خروج بهای طلا از این محدوده به کانال یک هزار و هشتصد دلار در اولین روزهای دی ماه سال گذشته رخ داد .به این ترتیب بهای طلا به بالاترین رقم در ۵ ماه اخیر رسیده است. در این محدوده زمانی قیمت طلا تحت تاثیر اخبار خوش بینانه منتشره در خصوص واکسیناسیون سراسری کرونا در جهان تا مرز یک هزار و ۶۰۰ دلار در هر اونس نیز عقب نشینی کرد اما به تدریج با ظهور موانع تازه و همچنین اتفاقاتی دیگر نظیر جابجایی ارزش دلار ، طلا به پیشروی خود تا سقف کانال یک هزار و ۸۰۰ دلار ادامه داد.

قیمت جهانی طلا ارزان شد

 بسیاری از تحلیلگران معتقدند رشد بهای طلا از پس عقب نشینی ارزش دلار در بازارهای جهانی اتفاق افتاد . ارزش دلار در بازارهای جهانی به کمترین میزان طی ۴.۵ ماه اخیر رسیده است .

 دلار ضعیف تر همواره ، طلای قدرتمند را به همراه دارد.

از سوی دیگر بازده اوراق خزانه آمریکا نزدیک به پایینترین رکورد دو هفته اخیر ایستاد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش داد.

بر اساس گزارش رویترز، ریچارد کلاریدا، نایب رییس بانک مرکزی آمریکا روز سه شنبه اظهار کرد: بانک مرکزی آمریکا می تواند هر گونه جهش احتمالی تورم را بدون منحرف شدن اقتصاد از مسیر احیا کنترل کند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا