کسب و کار

با آسودگی و راحتی کامل به انتخاب و خرید دوچرخه بپردازید

در حال حاضر خرید هر کالایی نیازمند جستجو تحقیق درباره بسیاری از عوامل است. خرید دوچرخه به سبب آنکه یک سیستم متشکل از اجزا گوناگون می‌باشد که هر جز به نوبه خود بر کیفیت و قیمت تاثیر مستقیم دارد کاری تخصصی خواهد بود. اما چطور باید اطلاعات کافی را در این زمنیه کسب نمود؟ آیا می‌توان به هر فروشنده‌ای اطمینان کرد؟ آیا هر دوچرخه‌ای مناسب است؟ ما سعی می‌کنیم تا در این مطلب به شیوه‌ای راحت، روان و ساده مطالب مهم را برای شما بیان کنیم تا با آسودگی و اطمینان کامل اقدام به خرید دوچرخه بنمایید. پس این مقاله را از دست ندهید.

چرا خرید دوچرخه پیشنهاد می‌شود؟

تاثیرات فیزیولوژیکی و روانی دوچرخه‌سواری عامل محرک دیگر در خرید دوچرخه شمرده می‌شود که بعد از تحقیقات گستردۀ علمی اثبات شده و به انتشار رسیده اند. از آنجا که ‌دوچرخه‌سواری پردۀ سیاه افسردگی را از روی مغز کنار می‌زند، دیدی روشن نسبت به زندگی برای شخص به ارمغان می‌آورد. طبق مطالب منتشر شده توسط یکی از دانشکده‌های دانشگاه‌هاروارد ورزش می‎تواند تا ۲۶ درصد از خطر ابتلا به افسردگی بکاهد. البته پیشگیری تنها عملکرد این ورزش نیست و ثابت شده این ورزش به روند درمان افسردگی‌های خفیف و متوسط می‌تواند کمک شایانی کند. به قول گفتنی خرید دوچرخه و پدال‌زدن مثل آب روی آتش می‎ماند و دقیقا به همین صورت با پرت کردن حواس ورزشکاراز افکار ناراحت‎کننده، تنش و اضطراب را از او دور می‎کند.

آیا واقعا خرید دوچرخه بر روی سلامت جسم و روان تاثیر دارد؟

جهان امروز به شکل یک برکۀ راکد درآمده زیرا بعد از پیشرفت سریع تکنولوژی همه چیز از اشتغال گرفته تا سرگرمی تحت الشعاع قرار گرفته و اگر تدبیری برای توقف این روند در نظر گرفته نشود، تحرک و ورزش آرام آرام به افسانه تبدیل ‌می‎شوند. این یکی از دلایلی است که خرید دوچرخه به کرات در رسانه‌های مختلف یا حتی به سادگی توسط دوچرخه‌سواران به سایرین توصیه می‌شود تا پدال بزنند و خود را از بین این گِل و لای نجات دهند، گِل و لایی که اگر از دست آن خلاص نشوند دچار بیماری‌های خطرناک و بعضاً ناعلاجی خواهند شد. از آن‌جایی‌که دوچرخه‌سواری یک تفریح نیز بحساب می‌آید می‌توان از آن به عنوان طعمه‌ای برای کشاندن کودکان و نوجوانان از روبروی تلوزیون و رایانه به محیط باز استفاده کرد و او را به تحرک بیش‌تر وا داشت تا بعدها از ورزش‌های دیگر نیز استقبال کنند. هنگام ‌دوچرخه‌سواری تمام ماهیچه‌ها و استخوان‌ها از مچ پا تا شانه درگیر خواهند شد که این فعالیت را به ورزشی تمام عیار مبدل می‌سازد و اگر در قالب یک عادت به برنامه‌های شخص اضافه گردد، قطاری از امتیازات را برای او بدنبال خواهد داشت که موضوع بند بعدی خواهد بود.

هدف از خرید دوچرخه چیست

هدف اصلی قسمت عظیمی از دوچرخه‌سواران رسیدن به درجات بالای آمادگی جسمانی و تناسب اندام است تا در کنار قدرت از اعتماد بنفس نیز لذت ببرند. در بندهای قبل گفته شد که جوامع امروز درحال خداحافظی با سبک زندگی فعال و پویا هستند و این انواع مشکلات جسمی مثل چاقی، ضعف استخوان‌ها و ماهیچه‌ها را در پی دارد. ‌خرید دوچرخه و پدال‌زدن یک مرهم برای جلوگیری از ایجاد، انتشار و عفونت چنین زخم‌های دردناکی در جامعه است. پدال زدن روی دوچرخه استخوان‌ها و مفاصل را تقویت می‎کند و تمام ماهیچه‌ها از پشت ساق پا و ران تا بازوها و کتف را تقویت می‌کند. این ورزش همچنین با درگیر کردن شکم و پهلو و افزایش سوخت و ساز بدن، باعث ایجاد تناسب اندام گردد.

چگونه یک دوچرخه خوب بخریم؟

منظور از دوچرخه خوب چیست؟ به چه محصولی یک دوچرخه خوب اطلاق می‌شود؟ اصلا تفاوت دوچرخه خوب و بد چیست؟ به جرئت می‌توان گفت که این مورد یک سوال کاملا شخصی بحساب می‌آید و به سایز، ذائقه و هدف شما از سواری مربوط است. درحال حاضر ده‎ها نوع دوچرخه در ده‎ها سایز، توسط چندین برند در صنعت دوچرخه تولید و عرضه می‎شوند تا هرکس قادر باشد تا سهم خود را از این جهان هیجان انگیز بردارد.

حال کدام دوچرخه خوب است و این که کدام دوچرخه مناسب شماست در نگاه اول یک مبحث کلی است برای مثال بعد از تفکر و تامل زیاد و حساب و کتاب کردن، تصمیم می‎گیرید که یک دوچرخه کوهستان جاینت سایز ۲۶ نیازهای شما را پاسخگوست، اما آیا می‎توان به همین راحتی از کنار این مطلب مهم گذشت؟ قطعا خیر، تصمیم بر خرید دوچرخه وقت‎گیر‎تر از این حرف‎هاست چرا که ملاک‌های بیشتری باید مدنظر قرار گیرد.

حتما به قیمت دوچرخه توجه کنید

در بین مواردی کلی که به آنها اشاره شد قیمت دوچرخه از قلم افتاده بود و این از اولین اشتباهاتی است که خریدار ممکن است مرتکب شود. قیمتی که توان پرداخت آنرا دارید قطعا محدود است، پس باید بدنبال دوچرخه‌ای با قیمتی در این محدوده باشید، این سبب می‎شود بسیاری از مدل‎ها یا حتی برندها از دایره انتخاب حذف شوند.

خرید دوچرخه ارزان قیمت به این معنا نیست که لزوما یک محصول بی کیفیت انتخاب کنید. دوچرخه ارزان قیمت باید از حداقل کیفیت در تناسب کامل با قیمت برخوردار باشد. استانداردهای لازم را برخوردار بوده و کیفیت معقولی را برخوردار باشد.

تناسب سایز دوچرخه بسیار مهم است

مسئلۀ بعدی سایز است اینکه خیال کنید تنها با سرچ در اینترنت و بررسی چند چارت سایز می‎توان با اطمینان ادعا کرد که سایز شما چیست سخت در اشتباه هستید، اما چرا؟ زیرا سایزبندی میان محصولات هر برند، هرنوع و هر مدل دوچرخه متفاوت است و در این مورد حتما باید با یک کارشناس مشورت کرد.

کیفیت را فراموش نکنید! بله سایز و نوع اهمیت دارند اما نباید در گیر و دار تکاپو برای نوع، سایز یا برند مناسب، برانداز کردن کیفیت را پشت گوش بیندازید چرا که خرید دوچرخۀ بی کیفیت تبعات ناگزیری بدنبال خواهد داشت، طوریکه عواقب سواری با دوچرخه بی کیفیت، مزایای آن برای بدن و روحیه را خنثی خواهد کرد و یک ضرر مالی بیش نخواهد بود.

هر نوع  دوچرخه برای یک نوع خاص مسیر طراحی شده

درمورد نوع نیز بهتر است بی گدار به آب نزید و تصمیمتان را چندین بار مرور کنید تا از تطابق‌اش با هدفتان اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید هر دوچرخه به تجهیزات و قطعاتی مجهز شده که آنرا برای عبور از یک سری مسیر مشخص آماده می‌کند و منظور استفاده از هر دوچرخه با دوچرخه دیگر متفاوت است برای نمونه دوچرخۀ کورسی برای گذر از زمین‌های مسطح با سرعت زیاد ساخته می‌شود اما دوچرخه‌های ساحلی به مراتب از دوچرخه‌های کورسی سنگین‌تر و کندتر هستند که به منظور گشت و گذار روی شن‌های نرم تولید می‌شوند. حال انتخاب این‌که کدام دسته دوچرخه مناسب اهداف شماست سوالی است که بهتر است با یک متخصص در میان گذاشته شده و نظرشان را درخواست کرد.

در خرید دوچرخه مانند یک حرفه‌ای عمل کنید

قطعا بسیار سخت نخواهد بود که با اعتماد به نفس کامل به خرید دوچرخه بپردازید. انتخاب حرفه‌ای در وضعیت فعلی بازار دوچرخه به یک چالش تبدیل شده زیرا خروارها مدل و برند در ده‌ها فروشگاه درحال خرید و فروش هستند. خرید دوچرخه به دو صورت امکان پذیر است یکی اینترنتی و دیگری حضوری که در هر دو صورت باید با احتیاط به جلو پیش رفت. هنگام خرید دوچرخه در هر صورت باید به اعتبار فروشگاه توجه کنیم تا ناخودآگاه به دام دغل بازان که کم هم نیستند، نیفتیم. کسب اطمینان از اعتبار فروشگاه اینترنتی و حضوری از طریق مجوز آن‌ها از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت ممکن است که ساده‎ترین راه نیز می‌باشد. اما ورای اعتبار فروشگاه، نکات فنی نیز وجود دارند که رعایت آن‌ها بهترین نتیجه را خواهد داشت. سایزبندی از اصول پایه در زمان خرید دوچرخه است و تنها با پایبندی به این اصل می‌توانید در دنیای دوچرخه به سعادت برسید چرا که راحتی، امنیت و کیفیت سواری همه از آن نشأت می‌گیرند. بنابراین چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟ منظور این‌که چرا با انتخاب سرخود و بدون مشاوره با یک متخصص تصمیم بر خرید دوچرخه با سایزی بگیرید که تا هست بدن شما را می‌آزارد؟ شما کاملا اختیار دارید و می‌توانید بین این دوگزینه یعنی خرید آنلاین و حضوری یکی را برگزینید اما یادتان باشد اولا از قبل آماده باشید دوما حتما گام به گام با راهنمایی مشاور پیش روید تا به مراد دلتان برسید.

از کدام فروشگاه  دوچرخه بخریم

بدنبال فروشگاهی باشید که در زمینه فروش دوچرخه با تجربه بوده و اعتبارش با سند و مدرک مانند مجوز از سوی وزارت کار، صنعت و تجارت قابل اثبات باشد، در اینصورت احتمال این‌که قیمت دوچرخه اصل را پرداخت ‌کنید صد در صد است زیرا کالاهای چنین فروشگاهی از مجاری قانونی فراهم می‌شود. تلاش کنید از فروشگاهی خرید کنید که انواع و اقسام خدمات حضوری و غیر حضوری را به خریداران ارائه می‌دارد تا مطمئن شوید بهترین برآیند را از خرید دوچرخه خواهید گرفت.

فروشگاه دوچرخه آریا چرخ کالکشنی از جدیدترین و عالی‌ترین کالاهای مربوط به دوچرخه را در خود جای داده تا به انواع اقشار جامعه با هر توان مالی، سن، سلیقه و هدف خدمت‌رسانی کند، دلیلی که توجه بسیاری را به سمت این فروشگاه فوق العاده جلب کرده است. این فروشگاه شرایطی گردهم آورده تا خریدار از ابتدا تا نهایی کردن خرید از همراهی و مشاوره نیروی متخصص، آن هم بصورت گام به گام بهره‌ مند گردد. وبسایت آریا چرخ یک فروشگاه اینترنتی پویاست که در آن صدها محصول با گارانتی اصالت موجود است و با ضمانت بهترین قیمت در بازار بفروش می‌رسند. این وبسایت گاها فرصت‌های تخفیفی نیز ارایه می‌دارد که جذابیت آنرا چندین درصد بالا می‌برد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

‫۵ دیدگاه ها

  1. خرید اینترنتی دوچرخه باید از یک جای خیلی مطمعن صورت بگیره تا خدایی نکرده فیک نباشه یا قطعاتی داخلش جابه جا نشده باشه من خیلی دنبال سایت معتبر بودم و اریا چرخ رو پیدا کردم به شدت فروشگاه امن باتجربه و پرتنوعی هست

  2. بعد از سیزده سال دوچرخه سواری میتونم بگم هنوز هم ازش سیر نشدم و پیشنهاد میکنم که به توصیه‌های گفته شده عمل کنید تا سواری خیلی بیشتر از قبل بهتون لذت بده

  3. من ۵۴ سالمه و هربار که دوچرخه سواری میکنم به شدت احساس شادی و جوانی میکنم جز برترین ورزش هایی هست که تا به الان تجربه کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا