کسب و کارگردشگری

با ارزان ترین کشور اروپا آشنا شوید

شاید به هنگام انتخاب تورتایلند تصور کنید که کشوری اروپایی با هزینه مناسب برای سفر وجود ندارد؛ اما این گونه نیست. بعضی از کشورهای اروپایی حتی اروپای غربی نیز امکان مسافرت و زندگی ارزان را دارند. پزتغال به عنوان ارزان ترین کشور برای زندگی شناخته شده است. از میان کشورهای دیگر، پاناما، کارستاریکا، مکزیک و مجارستان هم دارای قیمت های مناسب برای سفر یا زندگی می باشند.

پرتغال، ارزان ترین کشور اروپایی

برخلاف تصور عموم مردم که فکر می کنند کشور های ارزان اروپایی در قسمتی شرقی این قاره قرار دارند، اما پرتغال ارزان ترین کشور اروپایی برای سفر در غرب آن واقع شده است. هتل های واقع شده در پایتخت این کشور، لیسبون، مقرون به صرفه می باشند. بسیاری از جشنواره ها در این کشور رایگان است و همین دلیل خوبی برای انتخاب این کشور برای مسافرت یا زندگی خواهد بود. بهترین ویژگی در مورد پایتخت پرتغال بازدید از مناطق گردشگری در یکشنبه اول هر ماه به صورت رایگان است. از مزیت های این کشور می توان به امنیت و راحت بودن برای زندگی اشاره کرد. هزینه خورد خوراک و مسکن نیز بسیار ارزان می باشد؛ به طور مثال در منطقه آلفا خانه ها دارای قیمت بسیار پایینی هستند. این منطقه دارای تپه و سنگ فرش است که ممکن است برای سنین بالا مناسب نباشد. هم چنین شهروندان دارای بودجه غذایی نیز می باشند.

پاناما، دومین کشور ارزان آمریکا

هزینه در کشور پاناما با وجود امکانات زیاد آن بسیار کمتر از دیگر کشورها می باشد. پول رایج در این کشور دلار بوده و تعداد زیادی ساختمان بلند و مدرن در این کشور به چشم می خورد. دسترسی به تمامی مناطق کشور آسان و راحت می باشد. هزینه زندگی در پاناما مانند هزینه تهیه غذا در رستوران ها، تاکسی و آرایشگاه بسیار ارزان است. پایتخت این کشور، پاناما سیتی، نسبت به بقیه شهرها از هزینه بالاتری برای زندگی برخوردار است. درامد در این کشور از طریق کار در کشورهای دیگر بدون مالیات خواهد بود. قیمت مواد غذایی و میوه های بومی نیز بسیار پایین است؛ اما هزینه محصولات غذایی وارداتی بسیار زیاد می باشد. از دیگر مزیت های پاناما می توان به سرعت بالای اینترنت اشاره کرد. هزینه برق و آب بسته به شهری که در آن سکونت دارید می تواند متفاوت باشد.

کاستاریکا، سومین کشور ارزان آمریکا

صلح در کشور کاستاریکا امیتاز بسیار خوب و مناسبی برای مسافرت و یا زندگی در این کشور است. ۷۲ سال است که در این کشور ارتش از بین رفته است و هم چنان بزرگترین دموکراسی فاقد نیروی نظامی می باشد. در این کشور تنوع آب و هوایی بسیار زیاد است. بهار ابدی در پایتخت کاستاریکا، سن خوزه، منطقه ای است که به دره مرکزی نیز شهرت دارد. با وجود این که این منطقه گران ترین قسمت این کشور محسوب می شود، باز هم نسبت به سایر کشورها هزینه ای ارزان دارد. هزینه های خورد و خوراک  برای غذا در خانه یا بیرون تقریبا یکسان و پایین می باشد. مواد غذایی در بازارهای روباز کشاورزان که به صورت هفتگی برگزار می شود، بسیار پایین است. هزینه خدمات سلامت و بهداشتی در این کشور بسیار پایین و اقتصادی می باشد. به راحتی با پرداخت اندکی از درآمد، هزینه های پزشکی برای شهروندان رایگان خواهد شد. از دیگر ویژگی های این کشور امکان ارائه دارو بدون نسخه پزشک است.

کاستاریکا، کشوری ارزان برای بازنشستگان، در بین کشورهای دیگر در مقام سوم کشورهای ارزان قرار دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا