اقتصادی

با امید به درمان ویروس کرونا، سهام وال‌استریت جهش کرد

به دنبال انتشار اخباری در مورد داروی احتمالی کرونا و ریکاوری سریع‌تر اقتصاد، سهام وال‌استریت جهش کردند.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از خبرنگار مهر ، در پایان معاملات روز جمعه آمریکا (بامداد شنبه به وقت تهران) به دنبال انتشار اخباری در مورد داروی احتمالی کرونا و ریکاوری سریع‌تر اقتصاد، سهام وال‌استریت جهش کردند.

میانگین صنعتی داو جونز ۳۶۹.۲۱ واحد یا ۱.۴ درصد جهش کرد و به ۲۶۰۷۵.۳۰ واحد بازگشت. اس‌اندپی ۱ درصد یا ۳۲.۹۹ واحد جهش کرد و به ۳۱۸۵.۰۴ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۶۹.۶۹ واحد یا ۰.۶ درصد جهش کرد و به رکورد تاریخی جدید ۱۰۶۱۷.۴۴ واحد رسید.

محققان جی‌لید اعلام کردند که داروی رمدسیویر این شرکت باعث بهبود نرخ ریکاوری در بیمارستان و کاهش ۶۲ درصدی نرخ مرگ‌ومیر در مقایسه با درمان‌های دیگر شده است.

این اخبار باعث شد تا سهام جی‌لید ۲ درصد جهش کند.

با جهش سهام در روز جمعه عملکرد هفتگی شاخص‌ها مثبت شد. داوجونز این هفته ۰.۹ درصد رشد کرد و اس‌اندپی و نزدک به ترتیب ۱.۷ درصد و ۴ درصد جهش کردند.

تا به اینجای امسال داوجونز و اس‌اندپی به ترتیب ۸.۶ درصد و ۱.۴ درصد پایین آمده‌اند اما کامپوزیت نزدک بیش از ۱۸ درصد جهش کرده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا