کسب و کار

با تغییر نگرش خود شرایط اقتصادی ام متحول شد

درست است که سرمایه‌ گذاری یک کار پر ریسک محسوب می شود، اما من با تغییر نگرش خود و انجام سرمایه گذاری محدود در کسب و کار خود پیرامون محصول آب مقطر توانستم ثروتمند شوم و شرایط اقتصادی خود را که پیش از آن خوب نبود، متحول کنم.

آب مقطر

امروزه برای کنترل ترکیبات حلال در بیشتر آزمایشگاه ها به طور منظم از آب مقطر استفاده می کنند. ما در این بخش از مقاله سعی داریم به پیرامون تجارت و صادرات آب مقطر، قیمت خرید و فروش روز آب مقطر بپردازیم.

امروزه تقاضا برای آب مقطر به دلیل استفاده های فراوانی که از آن می شود، زیاد شده است. که این امر تجارت این محصول را در بردارد. در واقع تجارت آب مقطر می تواند به رشد کشور کمک شایانی نماید و باعث سرمایه گذاری های بلند مدت می شود. در نتیجه به علت استقبال فراوان از این محصول، باید شهر های بزرگی از جمله تهران در زمینه تولید بیشتر آب مقطر فعالیت نمایند تا بازار هدف خوبی را داشته باشند.

آب مقطر معمولا به دلیل اینکه عاری از هرگونه ناخالصی می باشد، بنابراین از آن برای صنایع مختلف به کار می گیرند. از این رو، صادرکنندگان بیشتر از این محصول،مخصوصا نمونه های با کیفیت آن را برای صادرات استفاده می کنند.

آب مقطر خالص

به طور کلی اب مقطر و آب مقطر خالص از تقطیر آب و جدا کردن مواد معدنی و سایر مواد و ترکیبات ناسالم موجود در آب به دست می‌آیند. در اینجا نکته‌ی مهم این است که استفاده مداوم از این دو به صورت مجزا یا مخلوط با آب معمولی برای استفاده به جای آب شرب، به هیچ وجه درست نیست.

هرچند که در فرآیند تقطیر آب و گرفتن ناخالصی‌های موجود در آن، آب مقطر حاصل به دلیل عاری بودن از موادی مانند سرب، آرسنیک و سدیم، برای سلامتی بسیار مفید است، اما مصرف دائمی آن سبب کاهش مواد معدنی مورد نیاز بدن و اختلال در عملکرد متابولیکی بدن می‌گردد.

یکی از انواع تقطیر شده آب، اب فوق خالص است که با اب مقطر معمولی متفاوت است و جهت استفاده در مصارف خاصی تهیه می‌شود. البته در گذشته آب مقطر به عنوان آب خالص شناخته می‌شد.

 اما پس از مدتی با تغییر روش‌های تقطیر آب، آب فوق خالص، با استفاده از فیلتر آب اسمز معکوس و در یک فرآیند تبادل یونی و جهت استفاده در صنایع ساخت نیم‌رساناها به وجود آمد.

آب مقطر خالص

آب مقطر خوراکی

یکی از محصولاتی که امروزه در بازار برای مصارف گوناگون خرید و فروش می شود، آب مقطر است که نمونه های ۵ لیتری آنها قیمت مناسبی دارد و تهیه آنها از لحاظ قیمتی مقرون به صرفه می باشد که به جز آب مقطر خوراکی و دارویی، کاربردهای صنعتی زیادی نیز دارد و برای تهیه و واکنشهای مختلف شیمیایی، می توان از این نوع آب استفاده نمود.

با وجود این که حدود ۷۰ درصد سطح کره زمین را آب پوشانده است، اما فقط مقدار بسیار کمی از این آبها برای انسان قابل استفاده می باشد و همین مقدار کم خودش دارای انواع مختلفی می باشد که به چند دسته تقسیم شده و طریقه تولید و ایجاد آنها ممکن است که با یکدیگر تفاوتهای بسیاری داشته باشد.

در این بین آب مقطر به روش تقطیر کردن آب و یا جوشاندن و میعان بخار آب بدست می آید که این کار سبب می شود، تمامی مواد ناخالص و مواد معدنی آن گرفته شود و تا حد بسیار زیادی فقط عناصر هیدروژن و اکسیژن درون آب باقی بماند و درصد مواد دیگر بسیار ناچیز می شود.

آب مقطر خوراکی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا