اقتصادیاول

با ثروتمندترین زن دنیا در سال ۲۰۲۰ آشنا شوید

آلیس والتون ، تنها وارث زن ثروت شرکت والمارت، حالا ثروتمندترین زن دنیا است.

طبق گزارش وبسایت فوربس، والتون ۷۰ ساله ۵۴/۴ میلیارد دلار ثروت دارد. او در فهرست میلیاردرهای وبسایت فوربس که به ثروت خالص ثروتمندترین افراد دنیا می پردازد، رتبه ی نهم را دارد.

راب، جیم و آلیس والتون، سه وارث فروشگاه زنجیره ای والمارت که در کشورهای زیادی شعبه دارد، در مجموع بیشتر از ۱۶۳ میلیارد دلار ثروت دارند که طبق گزارش وبسایت فوربس، این میزان حدوداً ۸۷ میلیارد دلار بیشتر از ثروت دومین خانواده ی ثروتمند آمریکا یعنی خانواده ی کوچ است.

از زندگی شخصی آلیس والتون، علیرغم جایگاه بالایش، اطلاعات زیادی در دست نیست. در ادامه با این زن بیشتر آشنا خواهیم شد و می خواهیم ببینیم ثروتمندترین زن دنیا ثروت میلیارد دلاری اش را چگونه خرج می کند.

ثروتمندترین زن دنیا در سال 2020

آلیس والتون، تنها دختر سم والتون، پایه گذار شرکت والمارت، بار دیگر عنوان ثروتمندترین زن دنیا را در فهرست سالانه ی میلیاردرهای دنیا در وبسایت فوربس از آن خود کرد.

والتون در سال ۲۰۱۹ در رتبه ی دوم فهرست ثروتمندترین زنان دنیا قرار داشت و فرانسوا بتانکور مییر، وارث شرکت آرایشی بهداشتی لورئال، مقام اول فهرست ۲۰۱۹ را از آن خود کرده بود.

با این حال، طبق گزارش وبسایت فوربس، ثروت والتون از سال گذشته با رشدی ۲۳ درصدی رو به رو بوده.

آلیس والتون، برخلاف برادرانش، راب و جیم، هرگز نقش فعالی در اداره ی شرکت والمارت نداشته و به جای آن همیشه به علاقه ی اصلی اش، جمع آوری و حفظ آثار هنری مشغول بوده.

والتون از سن کم به آثار هنری علاقمند شد. وقتی اولین اثر هنری اش را خریداری کرد تنها ۱۰ سال داشت. این اثر بازساری یکی از تابلوهای پیکاسو بود که به گفته ی والتون آن را به قیمت ۲ دلار خریداری کرده بود.

والتون بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه ترینیتی ایالت تگزاس ِ آمریکا در سال ۱۹۷۱، برای مدتی کوتاه به تجارت خانوادگی شان مشغول شد. او به عنوان خریدار لباس کودک همکاری خود را با شرکت والمارت آغاز کرد.

اما کار اصلی او با فعالیت در حوزه ی سرمایه گذاری آغاز شد که به دنبال آن والتون در سال ۱۹۸۸، شرکت لاما که یک بانک سرمایه گذاری است را تأسیس کرد.

او حالا در ایالت تگزاس زندگی می کند و ثروتمندترین فرد در این ایالت هم محسوب می شود.

والتون مجموعه ای خصوصی و بسیار بزرگ از آثار هنری دارد که در آن تعدادی از آثار هنرمندان بزرگ آمریکایی از جمله اندی وارهول، نورمن راکول و جورجیا اوکیف هم وجود دارد.

والتون در مصاحبه ای با وبسایت NewYorker در اینباره گفته: «جمع آوری آثار هنری یکی از لذت ها و بخش های مهم زندگی من از جهت دیدن آثار هنری و عشق به آن ها بوده.»

در سال ۲۰۱۱، والتون یک موزه ی ۵۰ میلیون دلاری به نام «موزه پل کریستالی ِ هنر آمریکایی» در ایالت آرکانزاس ِ آمریکا افتتاح کرد که در آن مجموعه ی هنری خصوصی او به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به نمایش درمی آید.

وارث شرکت والمارت در سال ۲۰۱۴ مبلغ ۴۴/۴ میلیون دلار را صرف خرید یکی از آثار هنری جوریا اوکیف کرد.

این گران قیمت ترین اثر هنری خریداری شده تا کنون است که به یک هنرمند زن تعلق دارد. والتون این اثر را هم در موزه ی خود در ایالت آرکانزاس به نمایش گذاشته.

والتون میلیون ها دلار برای امور هنری و دیگر موارد اهدا کرده.

آلیس والتون در سال ۲۰۱۶ ، مبلغ ۳/۷ میلیون دلار از سهام خود در شرکت والمارت که حالا ارزشی معادل ۲۲۵ میلیون دلار دارد، به «بنیاد خانواده والتون» که یک سازمان غیر انتفاعی متعلق به خانواده ی او است، اهدا کرد. این مؤسسه ی خیریه سال بعد ۱۲۰ میلیون دلار به دانشگاه ایالت آرکانزاس جهت تأسیس دانشکده ی هنر اهدا کرد.

آلیس به همراه چهار عضو دیگر خانواده ی والتون، جزء هیئت مدیره ی بنیاد خانواده ی والتون است.

آلیس والتون خود هم یک خیریه به نام «بنیاد آلیس ال. والتون» دارد که برای امور مختلفی از جمله هنر، آموزش و سلامت به اهدای پول می پردازد.

خانواده ی والتون گرچه از گذشته حامی نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری خواه ایالات متحده آمریکا بوده، اما آلیس والتون در سال ۲۰۱۶، مبلغ۳۵۳،۴۰۰ دلار به «صندوق پیروزی هیلاری» اهدا کرد که یک کمیته ی مشترک جمع آوری کمک های مالی برای حمایت از هیلاری کلینتون و دیگر اعضای حزب دموکرات است.

آشنایی هیلاری کلینتون و آلیس والتون به دوران خدمت کلینتون به عنوان بانوی اول ایالت آرکانزاس و تنها زن حاضر در هیئت مدیره ی شرکت والمارت باز می گردد.

والتون به حزب دموکرات در ایالت های دیگر آمریکا هم پول اهدا کرده.

با این حال، پیش از آن او ۲/۶ میلیون دلار به کمیته ی «پیشرفت برای آمریکا» اهدا کرد که برای حمایت از انتخاب مجدد جورج دبلیو بوش در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۴ آمریکا تأسیس شده بود.

خانواده ی والتون در سال های اخیر از نظر سیاسی به طور کلی به حزب دموکرات روی آورده است.

والتون در حوزه ی پرورش اسب در ایالت تگزاس هم فعالییت داشته، اما در سال ۲۰۱۵ او اعلام کرد قصد دارد بیشتر وقتش را به موزه ی خود یعنی موزه ی پل کریستالی هنر آمریکایی اختصاص دهد.

والتون در مصاحبه ای گفته بود در بخش های زیادی فعالیت داشته و حالا قصد دارد تمرکز خود را بر یک بخش بگذارد.

او در سال ۲۰۱۷ مزرعه ی پرورش دام خود را به مبلغ نامعلومی به فروش رساند. این مزرعه با مساحتی بیش از یک کیلومتر مربع، زمین های چراگاه و ساختمان هایی مخصوص گاو و اسب دارد.

والتون یک مزرعه ی پرورش دام دیگر هم در ایالت تگزاس به مساحت ۱۷/۸۷ کیلومتر مربع دارد که به قیمت ۱۳/۷ میلیون دلار به فروش گذاشته شده.

در این ملک یک خانه ی سه خوابه هم وجود دارد که رو به یک رودخانه منظره دارد.

آلیس والتون یک آپارتمان دو طبقه هم در شهر نیویورک دارد که آن را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲۵ میلیون دلار خریداری کرد.

این آپارتمان بیشتر از ۵۲ پنجره ی بزرگ رو به سنترال پارک و شهر نیویورک و همینطور یک اتاق رسانه و یک کتابخانه دارد.

در سال ۲۰۱۵، معترضانی که خواستار دستمزدی حداقل ۱۵ دلاری برای کارکنان فروشگاه والمارت بودند، در بیرون آپارتمان والتون تجمع کردند. فروشگاه والمارت در سال ۲۰۱۹ متوسط دستمزد کارکنان تمام وقت خود را ساعتی ۱۴/۲۶ دلار اعلام کرد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا