کسب و کار

با جرات داشتن می توانید حتی به ماه هم سفر کنید

همیشه تجهیزات و سرمایه باعث ثروت نمی شود، باید قدرت ریسک پذیری و جرات را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهید، اگر زندگینامه افراد موفق را مطالعه کنید همیشه به این مهم دست می یابید که تنها با ریسک توانستد به موفقیت برسند، با سرمایه کم می شود در حوزه چرم تجارت کرد و به ثروتی رسید که حتی از مخیله هر کسی خارج است.

چرم

در حال حاضر عمده چرمهای خام و سالامبور در شهرهای مشهد، تهران و تبریز تولید می شوند که خام فروشی و صادرات چرم فرآوری نشده آفت صنعت چرم بوده که باعث صدمه دیدن کشور از حداکثر بهره وری از این بستر موجود می شود.

 در حال حاضر کارخانه های چرم سازی ایران تنها با ۳۸ درصد ظرفیت خود فعالیت می کنند که با بهره گیری از تکنولوژیهای روز دنیا و به روز رسانی تجهیزات تولیدات چرمی می توان رونق چشمگیری در این صنعت ایجاد کرد. از جمله استانهای فعال در زمینه صادرات چرم طبیعی که به نوعی قطب صادرات ایران محسوب می شود استان آذربایجان شرقی می باشد که داشتن مراتع سرسبز، حجم بالای دام و وجود کشتارگاه های متعدد در این منطقه در این موضوع بی تاثیر نمی باشد به طوری که سالانه مقدار زیادی پوست از کشتارگاه ها روانه دباغخانه های این منطقه می شود. در بحث صادرات چرم به دو دسته چرم سبک و چرم سنگین تقسیم می شود که چرم سبک از پوست حیواناتی مانند گوسفند و بز به دست می آید و چرم سنگین از چهارپایانی نظیر گاو، گوساله، شتر و گاومیش تولید می شود که در حال حاضر کشور ترکیه بزرگترین وارد کننده چرم سبک و کراست از ایران می باشد.

چرم اشبالت

چرم تمام دانه بهترین چرم با کیفیت است و همچنین کاربرد و مصارف چرم اشبالت طبیعی بسیار زیاد می باشد و به همین دلیل است که در بالای زنجیره قرار می گیرد.

این به قسمت بیرونی پوست حیوان درست زیر مو اشاره دارد و اصطلاح “پر” به این معنی است که سفت یا سنباده نشده است، که فرآیندی است که برای از بین بردن عیوب یا علائم استفاده می شود و ماهیت متخلخل تنگ چرم از حفظ رطوبت جلوگیری می کند، اما همچنین به معنای ضخیم تر بودن آن است. جدا از ضخامت، تنها چند قسمت از پوست حیوانات برای چرم دانه کامل مناسب است که پردازش آن را برای چرم‌کاران سخت‌تر و گران‌تر می‌کند و با این وجود، چرم تمام دانه ماده ای قوی است که با بالا رفتن سن پتینه فوق العاده ای ایجاد می کند و با مراقبت مناسب تا سالها دوام می آورد.

چرم اشبالت

چرم اشبالت طبیعی

در واقع با فرآیند دباغی پوست، چرم اشبالت طبیعی از ضخامت بالایی برخوردار است و چیزی معادل ۶ تا ۸ میلی متر ضخامت دارد که این ضخامت چرم کاربردی و کارامد نمی باشد و از همین رو این چرم ها را به لایه های نازک تر برش می زنند تا از لایه های زیرین آن اشبالت تهیه شود.

لایه های بافت پوست حیوانی هر کدام دارای خصوصیات و کیفیت ویژه ای هستند که انواع پوست را شامل می شوند.

رویه ی چرم که محل رویش مو می باشد در تهیه چرم رویه و نبوک مورد استفاده است و کیفیت خوبی دارد. لایه های دیگر که کمی پایین تر از این قسمت می باشند در تهیه جیر و اشبالت به کار می آیند که از نظر کیفی جیر در رتبه پایین تری نسبت به اشبالت است.

چرم اشبالت طبیعی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا